• livet leker

Mattermos!??

Min tjej måste ha en mattermos till skogen om några dagar, när jag kollar runt så är alla så höga!? Finns det inga som är lägre o vidare, eller så är det nån tanke att dom ska vara så höga.. i min värld ska den se ut mera som en "tallrik"

Nån som kan rek någon bra mattermos?

• Svar på tråden Mattermos!??
  • Elli47

Mattermos, läs mat-termos så blir det enklare

Jag vet faktiskt inte hur de ser ut...{#lang_emotions_surprised}

• PitraPi

Jag är i samma situation som dig, min son ska också ha mattermos till dagis nästa vecka. Jag har kollat på Stadium men deras mattermosar var verkligen anpassade för vuxna och termosen skulle ta upp halva ryggsäcken kändes det som... Däremot rekommenderade dom att jag skulle kolla på babybutikerna (Babyland/Babyproffsen) vilket jag ännu inte gjort.

• norgesessan

Fast mattermosar är höga för att den ska hålla på värmen...Mattermosar har större öppning än vanliga termosar...

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Spexig

När vi var små fanns barntermosar i plast (med seriefigurer och sånt på). De var breda och väldigt vida i halsen, så de gick att använda till mat oxå. Vet inte om såna finns ännu?

• PitraPi

Jag har googlat lite... Vad tror ni om att köpa en termosmugg (www.rusta.se/termosmugg_p80651033.html), tror ni en sån kan funka? Min son är bara 15 månader och inte så stor i maten än iaf så 0,5l borde vara tillräckligt.

• La Lola

Om det är till ett barn så säljer de små mattermosar på Barnens Hus.
    Kostar...69 kr tror jag det var.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • zera
    PitraPi skrev 2009-09-11 14:13:52 följande:
    Jag har googlat lite... Vad tror ni om att köpa en termosmugg (www.rusta.se/termosmugg_p80651033.html), tror ni en sån kan funka? Min son är bara 15 månader och inte så stor i maten än iaf så 0,5l borde vara tillräckligt.
    Jag skulle inte rekomendera en sån till din son. Inge vidare att ha i väskan eller liknande. Jag och mannen köpte en varsin sån men lockena går upp jätte lätt så det är inget jag skulle packa ner över huvud taget utan duger bra som kaffekopp mellan hem och jobb ungefär.
  • livet leker
    PitraPi skrev 2009-09-11 20:19:14 följande:
    Jag köpte en termos från Clas Ohlson idag: www.clasohlson.se/Product/Product.aspx blir bra hoppas jag, iaf tillsvidare ifall erfarenheterna från dagislivet visar annat...
    'Länken visar en termosmugg
  • livet leker
    zera skrev 2009-09-11 20:22:16 följande:
    Jag skulle inte rekomendera en sån till din son. Inge vidare att ha i väskan eller liknande. Jag och mannen köpte en varsin sån men lockena går upp jätte lätt så det är inget jag skulle packa ner över huvud taget utan duger bra som kaffekopp mellan hem och jobb ungefär.
    min erfarenhet oxå..
  • PitraPi

Det är flera varv att snurra för att få upp locket så jag ska ge den ett försök iaf. Som sagt, jag får väl lära av erfarenheterna

Svar på tråden Mattermos!??