Jag vill lämna min sambo.
Som rubriken lyder; jag har kommit fram till att jag vill lämna min sambo.
Vi har hus och en treårig son ihop och har levt tillsammans i över fem år.
Detta är verkligen ett beslut som jag värkt fram i snart ett och ett halvt år. Jag älskar verkligen min sambo av hela mitt hjärta, men jag är inte kär längre. Inte alls. Jag lever med honom som en vän. Vi har inte haft något sexliv på över ett år (pga mig) för jag vill inte. Jag vill knappt kyssa honom längre, för det känns så fel.
Min sambo är verkligen världens snällaste människa. Han är den "perfekta" pojkvännen och pappan, men känslorna bara finns inte där längre. Han är fortfarande förälskad i mig och vet förmodligen ingenting om mina känslor och att jag ser ett slut på vårt förhållande.
Nu söker jag bara lite råd. Eller erfarenheter. Eller något. Ni som har separerat - hur gjorde ni? Hur kändes det? Speciellt ni som valt att lämna någon - där det inte var ett gemensamt beslut.
Det känns så fruktansvärt att behöva såra honom på det här viset, men jag känner att jag inte har något val längre - att det inte finns någon återvändo. Hur orkar man såra någon man älskar så mycket? Och bryta upp från något "bra" - för vi har det bra men känslorna finns inte där.