• eynelly

Är du brunett och vill bli blondin? Kolla detta då!

Jag i många år lekt med mitt hår...
    färgat, blonderat, färgat om, blonderat igen osv....
    Men jag har aldrig lyckats bli ljus-blond från mörkbrun under en dag på 90 kr innan!!!
    Ville dela med mig av det tipset hur jag lyckades, för jag vet hur jävligt det är att blondera mörkt hår annars och gå runt gul som en kyckling i huvudet....

Jag köpte idag 2 blonderingar av märket MOOD JANE HELLEN.
    (Finns i matbutiken för 45 kr styck!)
    Först tog jag den som heter "Ultra Blond" och den blekte MASSOR,
    men självklart blev jag kyckling gul i håret (vilket jag räknade med.)
    Jag lät håret torka helt efter det, sen blandade nästa färg.
    Den är av samma märke, men en annan nyans.
    Den heter "Pärl Blond". Den lät jag verka så länge man kan och får.
    Ta nu inte fel och köp "ask blond"... Många har blivit gråa och silvriga i håret av den.
    Pärlblond ska den heta och den bleker bara 3 nyanser, MEN den tar bort gula och oranga nyanser som blivit efter första blekningen.

Så jag gick idag från mörk brunett till ljusblond för samanlagt 90 kr och har ett super snyggt hår!!!

(Ville bara dela med mig av tipset!)

• Svar på tråden Är du brunett och vill bli blondin? Kolla detta då!
  • Förälskad

Jag är mellanblond och har alltid blekt mitt hår med Mood Jane Hellen. Den absolut billigaste och BÄSTA produkten. Tror jag provade den för 5 år sedan första gången och skulle aldrig vara otrogen!

• MammasälskadeMinna

jag har länge velat färga mitt hår blont igen efter en massa färgande av mörkt hår. Men vet inte hur jag ska göra. Detta hade ju varit skitbra om det funkat

Hur mörkt hår hade du innan? Slet det mycket? Hur långt hår?

• eynelly
    MammasälskadeMinna skrev 2009-09-09 21:45:36 följande:
    jag har länge velat färga mitt hår blont igen efter en massa färgande av mörkt hår. Men vet inte hur jag ska göra. Detta hade ju varit skitbra om det funkat Hur mörkt hår hade du innan? Slet det mycket? Hur långt hår?
    Hade inte så jätte långt hår.... Till hakan ungefär...
    Hade färgat det Mörkbrunt innan. Lite mörkare än en kastanj om man ska jämföra det så?
    Hoppas du lyckas lika bra som jag! :)
  • Lindreas

Åh, det låter skit-spännande! Jag har tyvärr en massa rött i håret efter gammal färg, så jag låter det växa ut nu, så får vi se om jag vågar mig på en blekning sen. ;)

• MammasälskadeMinna
    eynelly skrev 2009-09-09 21:53:32 följande:
    Hade inte så jätte långt hår.... Till hakan ungefär...Hade färgat det Mörkbrunt innan. Lite mörkare än en kastanj om man ska jämföra det så?Hoppas du lyckas lika bra som jag! :)
    okej, jag får se om jag vågar testa..

Jag har ganska långt hår och jag har färgat det mörkbrunt väldigt många gånger...

Men tack för tipset iallafall
  • Solglimtar

Jag har varit hos frissan (för flera månader sen) och lsingat mitt då brunt färgade hår till ljust. Nu är det, med en ful utväxt, guld-blont med lite grå-dassig utväxt så jag vill också fixa till det på egen hand.
    Funderar på om jag ska köra med hela blekning- och pärlblond-grejen eller BARA pärlblond på en gång. Vad tror ni? Hur bra tar den sistmända egentligen på hår som är mellan-blont/guldigt?

• englaa

använder också bara moods, fast slingblond ist.. :)

den blir man aaaldrig gul utav

• Mumin75

Oj, undrar vad du har för hår som lyckades få det blont utan att vara gult så snabbt. Jag blonderade mig för några månader sedan... är blond egentligen men hade färgat chokladbrun det senaste året...
    Jag körde med precis samma sorter som dig men för mig krävdes det två omgångar med moods ultrablond och sen en omgång med moods pärlblond. Efter detta var jag ändå inte riktigt nöjd så då blev det en schwarxkopf pärlblond (bleker mer än mods pärlblonda)... har lite längre hår så jag använde två paket till varje blondering och lät det även sitta i längre än vad som står på paketen.... men efter sista omgången med schwarzkopfs pärlblonda blev det perfekt!

• Evelina021

oj nu är jag lite sent ute med att skriva men har en fråga till Mumin75..
    Hade du mörkbrunt från början o blev blond efter de du skrev ovan? Hur
    lång tid tog de, var detta under samma dag? 

• Ung Mamma 91

Jag har färgat mycket med mitt hår med alla möjliga färger , men endå blir det fläckar lite här och var. Nu fick jag av min sambos syrra maria nillas silvershampo och det FUNKAR! Allt som är gult i håret bleknar efter ett par tvättar. Nu har jag mitt hår riktigt ljusblont. Vågar inte använda det mer innan jag får grått hår! hahah men som sagt , ett tips mot gult hår! Det är nå´n typ av lila pigment grejjsimojs som fungerar ^^ testa!

• Kimona

När jag gjorde så blev mitt hår typ hö-grönt av den pärlblonda, men beror nog på att jag har otroligt torrt och frissigt hår även när det inte är blekt

Svar på tråden Är du brunett och vill bli blondin? Kolla detta då!