• Callina

Hunden luktar gamla räkor ur munnen..

Sen några dagar luktar min hund riktigt illa ur munnen, som när man glömt räkskal framme... under de här dagarna har det dock varierat lite från dag till dag. Är det då mer troligt att det kommer från magen? Jag ska ringa veterinären i morgon men tänkte höra om någon har något annat tips? Jag förmodar att det är någon inflammation i munnen eller liknande. Hon verkar inte ha ont någonstans alls. Jo, en fråga till, kan alla veterinärer fixa med hundens tänder eller går man till en speciell hundtandläkare?

• Svar på tråden Hunden luktar gamla räkor ur munnen..
  • DalaPetra

Hur ser tänderna ut? Tandsten?

• Mamma matte hustru

Tik eller hanne min hund luktar så innan löp eller när hon slickat löppiss.

• Callina

Det är en tik, hon löper inte och jag kan inte se något annorlunda på hennes tänder. Jag är å andra sidan ingen expert, har bara haft hund i två månader, har tagit en liten omplacering. Men om det skulle vara tandsten, börjar det bara lukta apa plötsligt en dag då? Hon har inte luktat så förut.

• Mamma matte hustru
    Callina skrev 2009-09-09 22:32:30 följande:
    Det är en tik, hon löper inte och jag kan inte se något annorlunda på hennes tänder. Jag är å andra sidan ingen expert, har bara haft hund i två månader, har tagit en liten omplacering. Men om det skulle vara tandsten, börjar det bara lukta apa plötsligt en dag då? Hon har inte luktat så förut.
    innan löp alltså hur gammal är hunden vår hund snart 5 år och innan alla löp ca tre veckor innan har hon börjat lukta alla tikar löper om de inte är steriliserade första löpperioden brukar inträffa runt 6 månaders ålder sen två gånger om året med 6-8 månaders mellanrum
  • Mamma matte hustru
    Callina skrev 2009-09-09 22:32:30 följande:
    innan löp alltså hur gammal är hunden vår hund snart 5 år och innan alla löp ca tre veckor innan har hon börjat lukta alla tikar löper om de inte är steriliserade första löpperioden brukar inträffa runt 6 månaders ålder sen två gånger om året med 6-8 månaders mellanrum
  • Callina
    Mamma matte hustru skrev 2009-09-09 22:35:15 följande:
    Ursäkta, jag är nog lite otydlig Hon är 3 år och hon har redan löpt, började löpa i början på juli.
  • köttbullelydnad

Hur har hon det med analsäckarna?

• Callina
    köttbullelydnad skrev 2009-09-10 00:41:28 följande:
    Hur har hon det med analsäckarna?
    Tror det är bra med dom, jag har verkligen kollat att det är munnen det luktar ur eftersom jag tänkte att det nog kan lukta rätt lika
  • köttbullelydnad
    Callina skrev 2009-09-10 00:46:29 följande:
    Tror det är bra med dom, jag har verkligen kollat att det är munnen det luktar ur eftersom jag tänkte att det nog kan lukta rätt lika
    Hahahahaha, det kan finnas ett samband ändå Tog med Ola till veterinären för nåt år sen pga andedräkten som var rent ut sagt för djävlig. Jag tänkte att det säkert var tandsten som jag inte såg. Till min stora förvåning tömmer veterinären analsäckarna på honom och ett par dagar senare luktade han "hund" ur munnen igen istället för as...
Svar på tråden Hunden luktar gamla räkor ur munnen..