• hejsvej

Kan man få någon behandling för att få igång ägglossning när man ammar?

Ja, som rubriken lyder: Kan man få någon hormonbehandling eller dyl för att kroppen ska "komma igång" trots att man ammar? Vi har en 1-årig son och vill väldigt snart börja jobba på ett syskon. Men han ammar fortfarande väldigt mycket och jag har inte haft mens en enda gång sedan han föddes. Kan man göra någonting, bortsett från att sluta amma och hoppas att det kommer igång någon gång?

Skulle bli jätteglad om någon ville svara

• Svar på tråden Kan man få någon behandling för att få igång ägglossning när man ammar?
  • hejsvej

Har fått reda på nu att det inte finns så mkt att göra förutom att dra ner på amningen/sluta amma helt tyvärr. Man kan inte ta några hormoner så länge man ammar Jag har nu dragit ner kraftigt på amningen men har ingen mens ännu. Däremot har jag fått veta att man KAN ha ägglossning trots att man inte har mens emellan, eller så har man så lite mens att det knappt märks. För att få reda på om man har ÄL så kan man antingen köra med ÄL-stickor eller gå efter flytningarnas konsistens. Ammar du mkt?

• Harling1985

Okej, då är det bara att hoppas på att det sätter igång... Är bara som så att med sonen fick jag inte tillbaka mensen fören han var två år..
    Dottern är bara tre månader nu, så jag känner inte att det är akut att bli gravid nu, på en gång.. men vill inte behöva vänta ut att kroppen ska bli normal på lika långt tid som det tog förra gången...

Svar på tråden Kan man få någon behandling för att få igång ägglossning när man ammar?