• SilverEmma

Jag vill förlänga min dotters hals!

Asså...jag har sett såna dokumentärer om typ andra länder som sätter ringar runt halsen och sen lägger till en ring per år för att förlänga halsen! Jag tycker det är skiiiiitsnyggt & vill göra det på min dotter! Är det någon som vet vart man kan göra det någonstans?? Vill ju gå till någon seriös såklart!

Min dotter är ju bara sex månader så det är ju jag som bestämmer över henns kropp, och det finns ju emlasalva att stryka på varje gång man ska på med en ny ring så att hon knappt känner något. Det är ju skitbra att göra det nu när hon är liten så slipper hon när hon är äldre! Hon kommer säkert att tacka mig när hon blir vuxen!

Annars har jag också sett såna som töjer ut underläppen med plattor...det kanske man ska passa på att göra också?

Jag vill inte bli påhoppad av er som tycker detta är misshandel! JAG tycker det är jättegulligt med halvmeterslånga halsar så jag struntar i vad andra säger! Det är faktiskt tradition i vissa länder så då måste det ju vara ok!! Jag bestämmer faktiskt över min dotter tills hon är 18!!

• Svar på tråden Jag vill förlänga min dotters hals!
  • Dilong

Klart det måste vara lagligt, man får ju skära bort förhuden på pojkar, så varför inte förlänga halsen på döttrar? Hävda bara att det står i någon bok, och att det är tradition eller religion.

Som du ser är min hals förlängd (avataren) och jag trivs. Har dock tagit bort ringarna nu eftersom det gav strypkänslor. Har dem dock när det är fest.

• myntizen

Du är inne på helt rätt spår! Låter som en toppenidé!
    Tänkte på en sak.. Tror det skulle va riktigt snyggt med töjda öron också!
    Om du börjar redan nu så borde hon kunna dra dammsugarslangen igenom hålen när hon fyller 2!

• Mynta

Go for it!! Jag tycker också att det är skitsnyggt, dock har jag inte någon dotter. Men ja, vackert är det! Du behöver inte göra det i Sverige, i utlandet finns det många som sysslar med sådant. Det är inte så rent och seriöst, men det är billigt! Lycka till!

• lovemyboys

Jamen jag fattar preciiis va du menar.....jag tycker det är skitsnyggt med små fötter.....själv skapt med plattfot storlek 44.....snyggt ??? NEJ....
    Så därför SKA mina grabbar ha små fötter....har lindat dom sen födseln....
    Och stoppat ner dom  i tomma barnmatsburkar....så nu är dom inte bara små,utan har en väldigt speciell form....skitläckert....dom har ju iof lite svårt att gå...men ska man va fin får man lida pin....

• SilverEmma

Shit vad smart att linda fötterna! Vill ju inte att tjejen ska ha "nästa storlek kanot" när hon böjar gymnasiet lixom!

Asså vad ska jag säga till dom som tycker att jag misshandlar barnet?? Det är ju typ inte värre än att vaccinera, det gör ju oxå lite ont! Jag älskar faktiskt mitt barn & vill bara att hon ska bli sådär extra söt & att folk verkligen ser att hon är en flicka!

• LSalander

Men... varför vänta så här länge? Hon är ju SEX månader!!!

Tänk om någon tar fel och tror att hon är en POJKE!!!

Fy vilken taskig morsa du är!

• LSalander

Måste bara kolla: Du har väl fixat kontokort till henne så hon kan lära sig att shoppa?
    Och hon har väl fått smaka latte?
    Annars är hon illa ute!!!

• SilverEmma
    LSalander skrev 2009-09-11 11:58:11 följande:
    Måste bara kolla: Du har väl fixat kontokort till henne så hon kan lära sig att shoppa?Och hon har väl fått smaka latte?Annars är hon illa ute!!!
    Lattestadiet har vi redan passerat, hon har tydligt visat att hon vill ha starkare grejer.

Och jag vet att jag väntat för länge egentligen, folk har faktiskt misstagit henne för pojke ett par gånger men då har jag blivit förbannad! Man SER ju faktiskt att hon är en flicka med sina runda kinder, putmun & långa ögonfransar! *arg*
  • mianf

Shit varför har inte jag en dotter som jag också kan smycka. Ja, får jag det nån gång så blir ju halsringar ett måste!! Klart hon kommer tacka dig när hon är äldre då slipper hon ju själv fatta beslutet plus att hon inte kommer komma ihåg om det nu gör ont. Smycka på säger jag.

• SilverEmma
    mianf skrev 2009-09-11 13:16:57 följande:
    Shit varför har inte jag en dotter som jag också kan smycka. Ja, får jag det nån gång så blir ju halsringar ett måste!! Klart hon kommer tacka dig när hon är äldre då slipper hon ju själv fatta beslutet plus att hon inte kommer komma ihåg om det nu gör ont. Smycka på säger jag.
    Vaaaa?? Har du ingen dotter?? Har du bara fått pojkar din stackare?? Alla vet ju att kvinnor helst vill ha döttrar!

Men du kan ju ändå ta hål i ena örat på dina söner, eller i ögonbrynet kanske?
  • LSalander
    mianf skrev 2009-09-11 13:16:57 följande:
    Tatueringar!!!
  • konkelbär

Med tanke på att det är okej att omskära småpojkar och ta hål i öronen på småflickor - så varför inte? Kör hårt!

• SilverEmma
    LSalander skrev 2009-09-11 13:22:32 följande:
    Tatueringar!!!
    Jaaaa!! Får jag en son nästa gång så ska jag tatuera honom när vi kommer hem från BB! Han kommer att vara tuffast på dagis sen! Han kommer sen som vuxen att vara otroligt tacksam för att jag märkte hans kropp så att han slipper göra det själv!
  • SilverEmma
    konkelbär skrev 2009-09-11 13:24:03 följande:
    Med tanke på att det är okej att omskära småpojkar och ta hål i öronen på småflickor - så varför inte? Kör hårt!
    Ja det var ju så jag tänkte! Tradition som tradition lixom!
  • LSalander
    SilverEmma skrev 2009-09-11 13:27:26 följande:
    Jaaaa!! Får jag en son nästa gång så ska jag tatuera honom när vi kommer hem från BB! Han kommer att vara tuffast på dagis sen! Han kommer sen som vuxen att vara otroligt tacksam för att jag märkte hans kropp så att han slipper göra det själv!
    Underbart! Du får börja fundera på motiv!
    Vapen kanske? Det gillar ju killar.
  • SilverEmma
    LSalander skrev 2009-09-11 13:28:50 följande:
    Underbart! Du får börja fundera på motiv!Vapen kanske? Det gillar ju killar.
    Mmm...hade varit häftigt! Eller en gigantisk tribal över hela ryggen! Kanske en bit upp på halsen så att den syns också!
  • mor 73

Du gör helt rätt tycker jag!
    Min brors bästa kompis syrras mammas fasters gammelmormor gjorde det, och hon grät inte ens så det kan inte göra så ont. Och som sagt så glömmer dom ju det!

• Dilong
    SilverEmma skrev 2009-09-11 13:34:17 följande:
    Mmm...hade varit häftigt! Eller en gigantisk tribal över hela ryggen! Kanske en bit upp på halsen så att den syns också!
    Rent ekonomiskt borde det ju vara fiffigare att gadda barnen när de är riktigt små.

Till exempel en tribal över hela ryggen på en bebis, hur stor är det, och vad kostar den storleken?

Och vad kostar det att täcka en betydligt större rygg när bebisen växt upp?

Tänk på ekonomin alltå - Gadda din bebis redan i dag!
  • challe 1

töja underläppen är nog ingen bra idé dock. då kanske dom drunknar när det regnar. eller i duschen. Men allt annat här inne har låtit som kanonbra idéer.

Svar på tråden Jag vill förlänga min dotters hals!