• Liselotte

Sugen?

Någon som är sugen på ett glas rödvin eller en kall öl på en uteservering?
    73 dagar kvar.... Tycker nästan att man borde få ett glas champagne när man fött!

Liselotte v.30

• Svar på tråden Sugen?
  • Lotta73

Jag kom hem från Mallorca igår, en liten minisemester för mig och mannen. Har inte tyckt tidigare att det varit jobbigt att avstå från ett glas gott röd vin, men när man är på semester och vädret är varmt så är det en helt annan grej Självklart tar ju inte längtan efter ett glas rödvin eller en iskall öl över, men det är inte riktigt lika mysigt att sitta och dricka Fanta *ler*

• Malle 81

Skojar du!!!!

Har längtat i 9 månader snart!!! Och det blir ju inte bättre för att solen lyser och uteserveringarna fylls...

Arbetar som konferensvärdinna och brukar lukta lite i smyg på det goda rödvinet innan jag går in med glasen...

• Liselotte

Hade varit gott med rödvin och ostbricka. Kanske sugen på det för att jag inte får äta det.

• mården

det är inte så kul att smutta på ett enda glas vin under en hel kväll. på fest är det som att sitta i en babian-bur. (alla andra stökar vilt runtom) men lättöl är ju gott. det blir min räddning i sommar. men vad ni gör, köp INTE alko-fritt rödvin på sstemet! smakade äcklig saft! vitt är bättre har jag hört.

• Petra72

Vitt vin. Mmmm, det ser så GOTT ut. En riktigt kall Chardonnay. Nere i matkällaren har vi oxå massor med Champagne sen senaste Frankrike resan. Huuuu, jag kan inte förstå att jag måste vänta så länge med att dricka upp dem.

• TUVA77

Jag tycker att man är värd lite champagne efter förlossningen - om man är sugen ...

Drack en halv lättöl i söndags. Är så ölsugen, älskar rött vin och jag saknar/längtar efter stunder då sambon och jag öppnar en flaska gott vin och njuter ...

• antefa

Jag längtar också men har lyckas hålla mig borta förvånansvärt lätt! det är bara att tänka på barnet i magen! Jag är världens skåpigaste känns det som, det finns gravida som röker och dricker men jag dricker inte och är inte ens nära folk som röker!

• Milda

Så fort det blir sol ute blir jag så sugen att sitta på nån uteservering och ta ett glas vitt......eller en drink på balkongen.....

• TantG

Jag dämpar mitt sug efter vitt vin med att lukta på det... jag sitter med ett par cl i ett glas och SNIFFAR som den värsta vinprovaren... det hjälper lite... på jul har jag dock lovat migsjälv då skall jag pumpa ur och ta mig ett glas vin (mormor kommer iallafall att "stjäla" liten av mig då... det gäller att passa på...

• vanja77

Finns alcoholfria goda röda viner med

Svar på tråden Sugen?