• straw2008

Svensexa, utomlands??

Well min mans kompisgäng planerar nu en svensexa för en polare, förslaget var thailand men det blev snabbt nerröstat av typ 80%.

men utomlands ska de avsolut, den sista svensexan gick till turkiet på segelbåt en vecka 12 000 kr pp (han som gifte sig blev ju bjuden såklart)

Vi kommer då ha en 1,5 åring och en helt nyfödd.. jag tycker det är väldigt överdrivet att ALLTID åka utomlands, mannen tycker såklart det är skitkul då kan manju bete sig hurman vill o ingen får reda på det, som ett extra sommarlov utan frugan liksom.

Tror inte ens han tänker på att vi komemr ha en nyfödd o vår nuvarande son...

De kommer att vara borta 5 dagar minst.

Skulle ni bara köpa läget?

han skulle aldrig drömma om att diskutera detta med mig först utan kommer gladeligen tacka "ja"

Man behöver ju inte göra förnedrings-svensexa bara för att man är hemma i sverige utan kan väl göra det till något bra ändå ?

Till råga på allt gjordes inget för min man då vi gifte oss... elelr jo några av han kompisar hade gått ihop o gav oss ett presentkort på middag (vi gifte oss i NY) vilket vi blev skiiitglada för men det kan ju knappast jämföras med en 12 000 kr seglats till turkiet.

Åsikter tack :O)

• Svar på tråden Svensexa, utomlands??
  • jenny99

Tycker absolut han ska åka.
    Min man åkte iväg en gång när våra barn var väldigt väldigt små,i 4 nätter...men det var en gång.
    Blev såklart mer senare.

Problemet i detta verkar inte vara att han vill åka eller ska åka,utan du är besviken för att ni fick det "lilla" medan den andre fick det här jätte "stora"....

Men jag tycker själv att man ska försöka låta bli att tänka så,eftersom det inte går att förändra nånting nu ändå.

• straw2008
    jenny99 skrev 2009-09-10 09:25:05 följande:
    Tycker absolut han ska åka.Min man åkte iväg en gång när våra barn var väldigt väldigt små,i 4 nätter...men det var en gång.Blev såklart mer senare.Problemet i detta verkar inte vara att han vill åka eller ska åka,utan du är besviken för att ni fick det "lilla" medan den andre fick det här jätte "stora"....Men jag tycker själv att man ska försöka låta bli att tänka så,eftersom det inte går att förändra nånting nu ändå.
    Nää det var faktiskt bara en parantes o jag hade knappast behövt bjuda på det (att han inte fick något speciellt) det handlar inte om vad VI fick vid hans svensexa utan at jag såklart önskat att de ansträngt sig lika mkt för honom som han förväntas göra för någon annan, men det är faktiskt det väldigt lilla i det stora (är nog större för honom faktiskt).

Min man reser i jobbet o är ute relativt mkt med polarna, ungefär i samma takt som innan vi fick barn, bakis åtminstone en helg i månaden (o då kan man inte räkna med honom alls).

Jag kommer knappast hindra honom, verkligen inte men nu kan jag inte ens se vardagarna framför mig med vår vilda son o en nyfödd ha ha
  • jenny99

ok.

Men efter denna resa tycker jag absolut han ska lugna ner sig en aning.
    Barnen behöver ju han ochså,och du med.
    Ska han ut får han väl dricka mindre,inte vara bakis en hel helg.
    Lagom är bäst hi hi.

Ni löser väl detta på nåt sätt..ha det gott.

• straw2008
    jenny99 skrev 2009-09-10 09:41:22 följande:
    ok.Men efter denna resa tycker jag absolut han ska lugna ner sig en aning.Barnen behöver ju han ochså,och du med.Ska han ut får han väl dricka mindre,inte vara bakis en hel helg.Lagom är bäst hi hi.Ni löser väl detta på nåt sätt..ha det gott.
    Drick mindre? Är du galen ? Det går väl inte??

ha ha
  • bubbla00

Jag skulle tycka att det vore asjobbbigt om min man åkte iväg precis när vi fått andra barnet, dessutom är 12000 mycket pengar, i alla fall för oss, så mycket pengar för bara en familjemedlems nöje, hm. Verkligen överdrivet om de alltid ska åka utomlands, jag förstår om kompisarna kanske vill åka på en resa tillsammans någon gång men varje gång någnon gifter sig blir ju mycket. Att ha en nyfödd och en 1,5 åring är ganska jobbigt när man är ensam. Den lilla vaknar ju och ska ha mat och ny blöja på natten och sedan kan man inte ta igen sömnbristen på dagen eftersom 1,5 åringen måste passas ständigt, dessutom ska du då klara matinköp och alla andra hushållssyslor ensam. Jag kanske låter jäte trist men jag skulle i alla fall inte utsätta min partner för att behöva vara ensam med båda barnen när de är så små i flera dygn bara för en nöjesresa. Sen tycker jag att man ska passa sig för att slå på så himla stort när det är svensexa/möhippa för det tenderar att eskalera så att man ska bräcka varandra varje gång, det blir helt orimligt.

• jenny99

När min man åkte iväg såg vi till att tvätt,städ och all handling var färdig.
    Så jag behövde inte göra så värst mycket..och sak samma om hemmet går under lite ha ha.Så är det om man har småbarn.

• straw2008
    bubbla00 skrev 2009-09-10 09:49:52 följande:
    Jag skulle tycka att det vore asjobbbigt om min man åkte iväg precis när vi fått andra barnet, dessutom är 12000 mycket pengar, i alla fall för oss, så mycket pengar för bara en familjemedlems nöje, hm. Verkligen överdrivet om de alltid ska åka utomlands, jag förstår om kompisarna kanske vill åka på en resa tillsammans någon gång men varje gång någnon gifter sig blir ju mycket. Att ha en nyfödd och en 1,5 åring är ganska jobbigt när man är ensam. Den lilla vaknar ju och ska ha mat och ny blöja på natten och sedan kan man inte ta igen sömnbristen på dagen eftersom 1,5 åringen måste passas ständigt, dessutom ska du då klara matinköp och alla andra hushållssyslor ensam. Jag kanske låter jäte trist men jag skulle i alla fall inte utsätta min partner för att behöva vara ensam med båda barnen när de är så små i flera dygn bara för en nöjesresa. Sen tycker jag att man ska passa sig för att slå på så himla stort när det är svensexa/möhippa för det tenderar att eskalera så att man ska bräcka varandra varje gång, det blir helt orimligt.
    Joo det är ju så det har blivit, allt ska vara värre för varje gång, kosta mer rökas mer (inte cigg då alltså) o drickas mer GIVETVIS!

Så han är ju inte människa på en vecka efteråt.

Plus att jag tycker det är trist att ta en semestervecka för detta... jag bara känner så!

Pengarna tas ju givetvis från vår gemensamma kassa men han skulle aldrig kunna ta så mkt som 12 000 nu när vi är gifta o har barn ihop (när de seglade var vi inte gifta o hade inte barn).

jag kan bara inte vara den som hindrar honom, fy faan det skulle jag få höra hela hans liv garanterat, alla skulle titta snett på mig o jag vet hur det snackas om de fruar/sambos/mammor som sagt nej till sina respektive tidigare.
  • straw2008
    bubbla00 skrev 2009-09-10 10:01:32 följande:
    Gud vad jobbigt, vad tycker de andra fruarna?
    Vissa har sagt att de inte åker, antingen är det ett krav hemifrån eller så har det inte velat åka.

jag har spontant bara pratat med en, den jag har bäst kontakt med o hon tycker det är skitjobbigt, honhar oxå två under 2.5 år. Men hon vill inte helelr vara den som liksom säger nej, men visst det var en stor grej hemma hos dom då hon visste att det skulle bli urjobbigt.

jag kan ta urjobbigt om det är en jobbresa som måste göras eller något annat, men jag vill inte ta urjobbigt för att han ska supa skallen av sig.

Säkert skitego av mig, det är väl det uppoffring betyder, o att ge o ta!

Själv har jag snart varit gravid i tre år, eller nyförlöst eller mammaledig...

DET kallar jag uppoffring :O)
  • bubbla00

Precis, min man åker också på jobbresor ibland, det är ju en annan sak.
    Det känns ju inget kul att förbjuda, jag tycker att det är dåligt av honom att vara så himla oförstående så att du tvingas antingen ta att han åker eller tvinga honnom att stanna kvar. Det är ju hans barn också, han måste ju förstå att han inte kan sätta sina behov i första rummet hela tiden, dessutom är småbarnsåren en ganska kort period av livet.

• Sevil

Bästa fester är i Polen. På klubben New Orleans Gentlemen's Club&Restaurant i Warszawa kan man uppleva fantastiska stunder! Jättesköna dansare!

Svar på tråden Svensexa, utomlands??