• magga

Perthes

Perthes..

Jag skriver inte så bra svenska eftersom jag är inte svensk, men jag hoppas att ni förstår mig

Det är många föräldrar som har barn med perthes o vet inte riktigt hur sjukdomen är vad den gör o vad ditt barn kan o kan inte göra

Jag är 26 år gammal tjej o har haft perthes sjukdomen sedan jag var 4 vilket är veldigt ovanligt inte bara för att jag är en tjej men också för att den har inte försvunnit med åren som den ska göra..

Perthes är en väldigt smärtsam sjukdom o det finns saker ditt barn kan göra.

Om ni föräldrar/ungdomar/barn vill ha svar på era frågor o lära mer om Legg calvé perthes (LCP) kan ni fråga o jag kommer att svara så gott jag kan

• Svar på tråden Perthes
  • Nirak7

Hej.
    Jag är en 13 årig tjej som också har perthes sjukdom. Jag undrar om du vet någon förening/forum eller något liknande för folk med perthes sjukdom? En av dom svåraste sakerna för mig har just varit att jag inte kunnat prata med den med någon som själv har den. Någon som kan ha en uppfatning om hur jag har det så därför skulle jag gärna vilja kunna komma i kontakt med någon annan som har den. 

• Camilla1974

Hej "Nirak7"!

Är mamma till en snart 9-årig son med Perthes i båda höfterna.Ett bra tips om du vill få kontakt med andra med Perthes är via Facebook. Jag är själv med i två olika grupper där om perthes. Många föräldrar skriver i dem men via dem kan du ju få kontakt med barnen, och självklart ställa frågar till föräldrar och andra vuxna som kanske själva växt upp med perthes.
    Förstår att det måste kännas jättejobbigt!

MVH: Camilla 

Svar på tråden Perthes