snuttizan skrev 2009-09-15 13:26:56 följande:
Att besvara kan faktiskt vara väldigt svårt, särskilt om man är både osäker på sig själv och sina känslor inför den andre vilket jag efter att ha läst resten av dina inlägg tolkar det som att killen du träffar verkar vara. Tror också att du hänger upp dig alldeles för mycket på allt han inte gör eller gör på ett sätt du tvivlar på. Förstår att du ifrågasätter då du ju tycker mycket om killen och vill inget annat än att det ska vara bra mellan er men det är lätt att snurra in sig och reagera på sådant man normalt inte skulle göra i sökandet av bekräftelse av att känslorna är ömsesidiga.Du måste bestämma dig för om killen är värd det?, det krävs tålamod från din sida, Rom byggdes inte på en dag och kanske är inte ens killen medveten om hur han agerar, kanske är det fullständigt normalt för honom. Själv blev jag inte medveten förrän flertalet av mina pojkvänner jag haft påpekade hur sällan jag visade känslor, inte sa vad jag tyckte och visade vad jag kände osv... inte förrän då började jag fundera kring hur de hade rätt eller inte och har idag kommit fram till att de haft helt rätt då även min nuvarande sambo också påpekat densamma. Försöker nu att ändra mig, vara medveten och utmana mig själv för när man ska visa känslor och säga vad man känner så är det precis som om man får lim i munnen, det stakar sig fullständigt och hur gärna man än vill få ut det så går det inte, allt man vet är att man känner för någon men hur mycket kan ta lång tid att komma underfund med. Kanske är din kille också som jag att han vill vara helt hundra procent säker på vad han känner och framförallt om han verkligen vill satsa på ett seriöst förhållande innan han gör eller säger något. För dig handlar det om att försöka finna ett mellanting där du visar och agerar men samtidigt inte för mycket för då kan man känna sig trängd men tycker du verkligen om killen så ge inte upp, kanske kan du också vara den som visar honom hur han faktiskt är, ge honom tid men bara genom att du inte ger upp och fortsätter visa vad du känner och tycker om honom så har du vunnit massor tro mig..Han tänker precis lika mycket som du med enda skillnaden att han inte visar det men det gör han definitivt..
ja visst är det säkert så, hade han vart störtkär hade han väl inte betett sig såhär. men han har sagt tidigare att det är ett stort steg för båda att gå in i ett förhållande. och han verkar vara sådan som inte vill förhasta sig.. han kanske behöver tiden.
förstår vad du menar.. men varför jag reagerar är att han gör saker som inte är normalt. han beter sig annorlunda. T.ex att inte höra av sig den dagen jag åkte hem från honom har aldrig hänt förr under dessa 2 månader =(
det du beskriver låter ju likt honom, och just det att han verkar också vara sådan som vill vara säker på saker och ting. jag försöker verkligen ha tålamod... men när han nu börjat bete sig lite annorlunda så mår jag väldigt dåligt... man känner sig liksom, dumpad eller nåt.
efter det senaste inlägget har det ungefär fortsatt detsamma... han har typ slutat skicka mig sådana där spontana sms där han berättar vad han gör, eller berättar något som hänt eller liknande. han åkte hem till hemstället efter jobbet den dagen jag åkte hem, så vi hade lite sms kontakt under helgen bara. han skrev som bara saker om sig själv och frågade som aldrig hur jag mådde och så... på söndagkväll när han kom hem till sin lägenhet igen så kom han in på msn.. jag skrev till honom då och vi pratade en stund. jag berättade då hur jag kände, för jag hade mått dåligt ett par dagar och kände jag behövde få ur mig. jag började med att fråga om han tyckte jag var konstig på något vis, och lite sådana frågor.. för jag villle få reda på om han tolkade mig på något vis som kanske fått honom att bli osäker på mina känslor för han osv.. jag vet jag kan bli väldigt reserverad/kort i pratet/suraktig osv av ett kyligt beteende osv.. jag ville liksom förklara mig! vi pratade en stund iaf, fick väl förklarat lite. fick då också sagt att jag tycker han är kylig ibland, jag sa det på ett snällt vis och bad om förlåt ifall han tog illa vid men menade inget illa. vi pratade lite om det iaf, men han sa inte så mkt. han sa bara att han kanske var lite försiktig av sig och tar det lungt. sen om att han var kall sa han att han kanske var lite osäker av sig som person... påpekade även att det ibland känns som att han inte tycker det är roligt att jag är hos honom, då han gärna gör en massa saker och dolar på... att jag då blir "sån där" som jag hade förklarat om. men han sa han bara lätt blir rastlös osv... och att "ja då är det ju inte lätt att förstå varann" när jag förklarade hur jag tog det. och sen sa jag väl nåt om också att jag inte vet hur jag ska bete mig ibland... om man kan säga fina/snälla saker... på det svarade han "ja jag är väl inte lätt att tygla, vet varken ut eller in ibland"......... lite snabb återberättande av när jag lättade mitt hjärta iaf... var sent på kvällen så vi fick lov att gå och sova.
dagarna efter detta har endå fortsatt typ samma. jag skrev till han först på msn typ på måndagen också. på tisdagen och onsdagen skickade jag spontana sms om något jag hade att berätta på dagen. på tisdagen svarade han på de smset. på onsdagen svarade han ej på smset.... han skrev först till mig på msn tisdag, onsdag och torsdag. på onsdagen kommenterande han inte ens smset jag hade skickat som han struntat i, som om de inte ens existerat. så jag frågade om han hade fått det och svarade jo han hade fått ett sms, och svarade på den frågan jag hade ställt då.
berättar sådana här detaljer för att försöka ge en så bra bild av min "misär" just nu. av beteendet... att han skrev till mig på msn är liksom det enda som gjort mig lite glad för närvarande... som ett bevis eller vad jag ska kalla det, att han ville prata han med. MEN, känner endå det saknas en varm omtanke... jag vet inte vad det är.
i måndags väntade jag på att han skulle skriva först, ville inte vara för på då jag kände jag faktiskt vart den som hållit igång kontakten hela helgen... men 2 ½ timma gick och han skrev inget, då fick jag nog och skrev. han har ALDRIG dissat mig på det viset under dessa 2 månader! men iaf tis-tors skrev han ju till mig efter ett tag då han loggat in så de kändes rätt ok.
men han beter sig somsagt inte som han brukar.... han har haft flera chanser att säga om han inte vill ha med mig att göra mer. frågat flera gånger om han är ledsen, sagt att han kan prata med mig om han vill. och även när jag tog upp pratet om att han kändes kylig så kunde han ju sagt att han inte tycker om mig???
om vi ej hade möjlighet att prata på msn förr, då han åkt hem till hemstället osv.. så skrev han alltid sms.. berätta vad han gjorde osv... nu kan han strunta i det, är helt tyst. verkar inte bry sig om att säga godnatt till varann, höra hur det är, vad man gjort på kvällen m.m. igårkväll var samma sak.... jag skrev till han vid 9 för jag var ut o festa lite. hade inte jag skrivit hade han aldrig skrivit till mig, för han svarade på mitt sms och sa han skulle gå och sova strax. ....jag vill bara tro han har en dålig period. men varför säger han inte det till mig då? han kan endå göra smajlgubbar och låta glad när han skriver. har hälsat "hej:)" / "hallå:)" när jag skrivit på msn ibland.. som att han blev glad att jag skrev.
och vad gör man när jag sagt hur jag känner och så, men han endå inte verkar göra något annorlunda? Jag har kämpat så hårt med att låta glad och mysig hela veckan.
kunde hantera hans beteende när han endå gav mig bekräftelse och skrev varje dag och smsade ofta... kände mig endå trygg och omtyckt då! men nu senaste veckan här när han dessutom känns off. så är det väldigt jobbigt...... vet varken ut eller in. man bara tar allt personligt, känner känslor av att vara lämnad osv. det pyttelilla man får just nu, tar man som tecken på att han endå vill finnas där. vill han det? för han har kunnat säga annorlunda flera ggr. framförallt inte skriva till mig då? eller fortsätta skriva puss och sådant. men det är ju bara jag kanske, för mig betyder puss osv att man tycker om någon. jag skriver inte så till någon annars, absolut inte.
förlåt all text! behövde berätta =( och hoppas ni som är sådana hära kan hjälpa mig lite.