• Skogsflickan

KUB och UL får man bild?

Hej. jag ska göra NUPP och KUB på måndag och kommer då vara i 11+6. Jag gjorde VUL i 8+6 vid inskrivning. Men jag undrar nu får man köpa bilderna nu? Jag vill så gärna ha en bild på bebben och undrar om ni andra har fått/köpt bilder? Eller är det ett helt annat UL??

• Svar på tråden KUB och UL får man bild?
  • essarf

I princip är det ju en medicinsk undersökning, så det är inte automatiskt så att man får köpa/få bilder. Men KUB brukar ju ta rätt lång tid att göra (gjorde iaf för oss), så om inte annat kan säkert din man/vän/mamma/syster fota av skärmen med en kamera. Eller så fråga snällt. Dock inte säkert att man ser så bra.

På rutinultraljudet brukar man ju få köpa bilder. Det är säkert olika för olika sjukhus skulle jag tro. Vi gjorde ett annat ultraljud på sjukhuset (ej kub och rutinultraljud) och frågade snällt och fick också en bild.

• Skogsflickan

Åh tack så mkt för svaren...Som ni märker så kan jag ingenting om sånt=)Skönt att det finns andra som vet..

men när jag gjorde VUL i 8+6 så var den så liten och såg mer ut som en cheese doodles=) Tänkte därför att nu kanske det syns lite mer=)

• jayne doe

Vi fick köpa två bilder.

• Kazeer

På KUB-UL fick vi tre bilder utan att behöva betala för dem. På RUL köpte vi en bild.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • ladyheart

Vi gjorde KUB i Stockholm på Mama Mia och det tog inte så överdrivet lång tid och vi fick 2 bilder med oss, gratis. Det stod dock att det skulle kosta men vi betalade ju för KUB:et så därför kanske det ingick. Jag bor i Dalarna och kostade på detta privat, kostade 1 800:- men det är det värt. Har gjort det 2 gånger och fått bilder med bägge gångerna.

Lycka till!

• MrsCD

Jag betalade for mitt NUPP och da ingick det en bild. Gjorde det pa barnmorskegruppen i GBG.

• essarf
    MrsCD skrev 2009-09-10 16:14:32 följande:
    Jag betalade for mitt NUPP och da ingick det en bild. Gjorde det pa barnmorskegruppen i GBG.
    Hos privata kan ju alltid deala.
  • Flisan79

Gjorde KUB på sös och det stod att bilderna kostade ca 20 kr st men vi fick en gratis. Bilden finns i mitt galleri. Från RUL fick vi 2 bilder denna gång och 3 bilder förra grav gratis.

• sahara sahara

Vi fick köpa bilder både från KUB och RUL, och båda gjordes landstingsfinansierat.

En alien på kylskåpet!
Svar på tråden KUB och UL får man bild?