I morgon ska vi på IKEA å shoppa lite baby saker ..tips på vad man kan handla ;-)?
Vi ska handla lite till bebis ruummet Mm
Badbalja
Gardiner till bebisen rum
Hyllor
Konsoler
Plast frotte
Korgar i rotting
Lakan 2 pack
Tips tack
Vi ska handla lite till bebis ruummet Mm
Badbalja
Gardiner till bebisen rum
Hyllor
Konsoler
Plast frotte
Korgar i rotting
Lakan 2 pack
Tips tack
De har små frottélappar, typ som små handdukar. KÖP! Det blir många kräkhanddukar som går åt i början!
IKEA har små tvättlappar i frotté (10-pack) som är bra både vid bad och att ha som "spyduk".
Bunny: På vilken avdelning finns dessa lappar?
De finns på barnavdelningen. I alla fall i Gävle.
Ooo tack för tips
MaddeW Bra att veta det e till Gävle vi ska eller ja VALBO
Bebiskudde är billigt och bra att köpa där. De har också väldigt bra spjälsängar och skötbord. De brukar få bäst i test.
BlueBlue:Ja säng å skötbord har vi redan köpt där men tack för tipset endå *s*
Köp mer än ett 2-pack lakan, även om inte bebben sover i sin säng så mycket i början...
Men när de blir lite större får man nästan byta varje dag pga av dreggel och kräkor..
Sen har de massor med mysiga fleecefiltar (kan inte låta bli att köpa så fort det kommer en ny sort)
Plastbackar med hjul för kommande leksaker....
Frottélapparna som de andra nämner är ett måste.. perfekta kräktorkare..
Hmm... kommer inte på nåt mer just nu, men återkommer ifall att jag gör det
strössel vi har lakan här hemma redan också därför vi ska bara köpa två
Kan inte nog prisa tvättlappen KRAMA (29 kronor för ett tiopack - värt varenda spänn) och precis som de andra skriver - köp många på en gång! De har också uppblåsbar plastmadrass som man lägger på skötbordet för 59 spänn - kanon!
Bästa rådet om dom små handdukarna! bästa , bästa!
Förutom de små kräkstvättlapparna rekommenderar jag småhandukarna för 5 kr/st. De är perfekta att lägga på skötbordet.
Tack tack för tipsen
Jag köpte ovan nämnda tvättlappar idag, ett 10-pack, men när jag hör er här tänker jag att jag nog ska köpa fler! Sen ett tips till er som väntar tvillingar som jag: det finns ett två-pack med tunna filtar (ej fleece) för 39 kr med kaniner och morötter på som är jättegulliga. Filtar kan man väl aldrig få för många av?