• Amazina

    Min bebis är allergisk mot sin deodorant!

    Min sexmånaders flicka har fått lite röda utslag under armarna efter deodoranten. Jag har egentligen kört med Rexona creme deo sedan hon föddes, men i juli började jag med spraydeo för jag tyckte det luktade godare. Vilket märke rekommenderar ni?

  • Svar på tråden Min bebis är allergisk mot sin deodorant!
  • Amazina
    lottii skrev 2009-09-10 14:31:23 följande:
    Va, deo till bäbis?
    Ja, de måste ju också få dofta ros!
  • Tecken

    Vänta några timmar efter rakningen med att applicera deon. Jag kan också bli lite röd om jag tar deo direkt efter rakning. För att inte bebisen ska lukta skunk under tiden, ta på lite parfym.

  • Ofir1

    äh, vill man vara fräch får man lida pin. Det är bara att köra på, utslagen försvinner när hon blir äldre. Babyhuden måste härdas! Så länge kan du börja med att vaxa i stället för att raka så irriterar det mindre.

  • CosmicCat

    Om du baddar aluminiumklorid under armarna på bebisen så behöver hon inte deodorant. Vill du ändå att bebisen ska lukta gott så kan du skvätta valfri parfym någon annanstans på hennes kropp där huden är mindre känslig.

  • Ofir1

    Själv funderar jag på vilken parfym man ska välja. Vill ju inte att de ska lukta tant liksom? Något tips på parfym som det osar "fräch-trendig-och-nyfödd" om?

  • mirian

    Jag bara måste få rekomendera världens bästa deoderant, ni vet den nya Dove! Den minskar ju håret under armarna med så slipper du kanske att raka henne så ofta. Säg gärna till efteråt om hon blev nöjd?

  • styggingen

    Vi hade liknande problem med vår 6 månaders. Hon tålde varken deo, parfym eller smink. Fick utslag och ibland svårt att andas. Vi prövade parfym som doftade mindre men hon fick ändå sin hosta och blåa läppar. Nu är hon 4 och det börjar gå över. Hennes kropp har nog vant sig lite. Ge inte upp säger jag. Barn vänjer sig om man ger det tillräckligt med tid.

  • paddanpuff
    styggingen skrev 2009-09-10 22:47:43 följande:
    Vi hade liknande problem med vår 6 månaders. Hon tålde varken deo, parfym eller smink. Fick utslag och ibland svårt att andas. Vi prövade parfym som doftade mindre men hon fick ändå sin hosta och blåa läppar. Nu är hon 4 och det börjar gå över. Hennes kropp har nog vant sig lite. Ge inte upp säger jag. Barn vänjer sig om man ger det tillräckligt med tid.
    Haaaaaaaaaaahahahahahaahahahahahhahahahahahahah!!!!!!!
  • styggingen

    Du skrattar men vi har haft ett litet helvete med att få henne att förstå sitt eget bästa. Nu börjar hon äntligen bli stor nog att förstå hur besviken hon gör oss.


    paddanpuff skrev 2009-09-10 22:53:16 följande:
    Haaaaaaaaaaahahahahahaahahahahahhahahahahahahah!!! !!!!
  • apkungen

    Sluta ge era bäbisar parfym o deo o Skit. Absolut torr? Är ni helt från vettet? Det är sjukt starka grejer. Låt dem va! Kom tillbaks när de fyllt tolv o börjar lukta svett på riktigt.

  • Heliena
    apkungen skrev 2020-01-28 00:08:15 följande:

    Sluta ge era bäbisar parfym o deo o Skit. Absolut torr? Är ni helt från vettet? Det är sjukt starka grejer. Låt dem va! Kom tillbaks när de fyllt tolv o börjar lukta svett på riktigt.


    Först och främst startar du upp en 11 år gammal tråd. Dessutom ligger tråden i Ironi & satir. Nödvändigt.
Svar på tråden Min bebis är allergisk mot sin deodorant!