• Anonym

Efter missfall

Hur länge blöder man efter missfall?
    Hållit på i snart 2 veckor fast det blöder väldigt lite nu.
    Skrapades inte eftersom fostret dött i v5.

Hur länge har det dröjt innan ni fått tillbaka mensen?
    Vill ju köra igång snart

Så tråkigt att hoppa från väntar barn till planera barn..
    Men men snart sitter man nog där igen.

• Svar på tråden Efter missfall
  • Lise

Jag vet inte hur länge man blöder. Troligtvis har jag räkat ut för missfall, jag blöder och ska till KK imorgon för att se hur det är. Varför skrapades du inte och hur långt trodde du att du hade gått?

• Anonym

Fostret hade dött i v5 så läkaren sa att kroppen sköter det själv i och med att det var så tidigt och det har den ju gjort. Jag var i Vecka 8 enligt sista mensen.

• Full av förhoppning

det är inte säkert att kroppen sköter det själv... det är MYCKET viktigt att allt kommer ut, annars kan du bli steril.... har du inte fått någon tid för efterkontroll? Jag blödde allt som allt sammanlagt mindre än två veckor och mitt foster hade dött i vecka 6 och upptäcktes i vecka 8...
    Lycka till

• Jesse

Jag blev skrapad så det är kanske lite skillnad...

Hade rosa flytningar i ca 1,5 vecka. Mensen kom efter 28 dagar (från skrapningen räknat). Sen fick jag ÄL 17 dagar efter det. Men mensen som jag hade kan man knappt kalla mens, blödde bara på fredagen och lördagen.

Lycka till nästa gång

• loopy

jag tror inte att du behöver vara orolig. jag har båda mina mf blött i ca 2 veckor. och om allt är ute slutar du blöda. om det är något kvar så slutar det inte att blöda sa mina läkare. så ta det lugnt bara! så länge du inte får ont så är allt okej.

• Anonym

Jag ska på efterkontroll nästa onsdag om en vecka alltså.

Man måste väl ha slutat blöda i minst 3 dagar innan man får ha sex igen?
    Inne på 3:e veckan utan så det börja bli jobbigt...:-/

• Malin 81

Jag fick missfall i helgen, blödde bara i 3 dagar, vet inte om jag är konstig...
    Läkaren jag var hos (idag på KK) sa att man inte behövde vänta tills efter nästa mens med att börja försöka bli gravid igen om det kändes bra.
    När jag ringde sa de att jag inte behövde komma dit men eftersom jag var så orolig så fick jag det ändå, ville ju veta att allt såg bra ut ändå.

Lycka till med en ev kommande graviditet, vem vet, vi kanske finns med på samma (mars?)lista snart :)

• Bebis i november

Jag blödde fortfarande lite i onsdags när jag var hos gyn, men hon sa att vi kunde ha sex bara vi hade kondom! SÅ då gjorde vi det, det var bra!!!

Svar på tråden Efter missfall