• Jojjo841212

HJÄLP! Tips på billig snabblagad mat!

Som sagt, billig, snabblagad o lite roligare än korv o makaroner...!! :) Jag har ingen fantasi kvar vad gäller mat, och jag o killen börjar nu tröttna på makaroner..korv...köttbullar..osv!!!

Nån som kan någon kul maträtt som man inte behöver vara nigella för att laga?

• Svar på tråden HJÄLP! Tips på billig snabblagad mat!
  • SweetLilly

Skär upp kycklingfileer i småbitar och likaså med bacon. Stek runt i 10 min med lite goa kryddor du gillar tex cirry eller chili.

Servera med ris, quinoa eller vad du nu gillar...

• lalasmama

pasta med tonfiskröra (godare än det låter.. )
    2 portioner

*koka pasta (spagetti, skruvar eller makaroner)
    *hacka å stek 1 liten lök..
    *tillsätt 1 burk tonfisk (icas tycker vi är bäst)
    *tillsätt även ½ dl mjölk, ½ dl creme fraiche 15 %ig,
    2 msk cr.fr i smaken paprika/chili & 1 msk ketchup, salt å peppar..
    blanda & sen är det klart!

• lunkentuss

vegetarisk lasagne

gör en tomatsås på en burk krossade tomater
    stek en gul lök, i med tomaterna o krydda med salt, peppar o oregano.

Blanda keso med hackad (fryst, men tinad) spenat i en annan bunke.

Häll hälften av tomasåsen i en ugnsform, varva sen kesoblandning med lasagneplattor. Ös resten av såsen överst o lägg skivor av squash överst, sist riven ost =)

In i ugn 40 min 200 grader. Yum-O!

• Jojjo841212
    SweetLilly skrev 2009-09-10 14:32:22 följande:
    Skär upp kycklingfileer i småbitar och likaså med bacon. Stek runt i 10 min med lite goa kryddor du gillar tex cirry eller chili.Servera med ris, quinoa eller vad du nu gillar...
    Låter gott! råkar ju till och med ha lite kyckling i frysen..! ska absolut testas!
  • Jojjo841212
    lalasmama skrev 2009-09-10 14:36:29 följande:
    pasta med tonfiskröra (godare än det låter.. )2 portioner*koka pasta (spagetti, skruvar eller makaroner)*hacka å stek 1 liten lök..*tillsätt 1 burk tonfisk (icas tycker vi är bäst)*tillsätt även ½ dl mjölk, ½ dl creme fraiche 15 %ig,2 msk cr.fr i smaken paprika/chili & 1 msk ketchup, salt å peppar..blanda & sen är det klart!
    Låter också himla gott...å billigt!!! stort plus
  • lalasmama
    Jojjo841212 skrev 2009-09-10 14:46:02 följande:
    Låter också himla gott...å billigt!!! stort plus
    mmm.. kul!!
  • Jojjo841212
    himmelsflickan skrev 2009-09-10 14:44:14 följande:
    vegetarisk lasagnegör en tomatsås på en burk krossade tomater stek en gul lök, i med tomaterna o krydda med salt, peppar o oregano.Blanda keso med hackad (fryst, men tinad) spenat i en annan bunke.Häll hälften av tomasåsen i en ugnsform, varva sen kesoblandning med lasagneplattor. Ös resten av såsen överst o lägg skivor av squash överst, sist riven ost =)In i ugn 40 min 200 grader. Yum-O!
    Älskar lasagne! låter jättegott!

Kul med lite nya ideér!!
  • emelieB

kokoskyckling:
    1 burk kokosmjölk
    röd currypasta
    basilika
    salt
    peppar
    skurna kycklingfileer

stek kycklingen i mindre bitar, häll på kokosmjölk o ha i resten av ingredienserna.
    servera med nudlar o sallad :)

eller
    krämig ost- o skinksås:
    matlagningsgrädde
    philadelphiaost
    salt
    peppar
    rökt skinka

värm/koka upp grädde och ost, tills osten smält. ha i skuren skuren skinka. servera med pasta penne/tagilatelle ..

• Älsko

Korv i tunn bröd..!
    Du behöver
    grillad/kokkorv
    mos
    mjukt tunnbröd
    och sen tillbehör allt man gillar ex, ketshup, senap, torkad lök, bostongurka ja sånt.
    stek korven eller koka den, gör moset beroende på om du gör eget mos eller pullver mos så klart.
    sen bara lägger lite mos på tunnbrödet sen korven på moset och tillbehören och rulla ihop gott och enkelt går även med lövbiff också super gott

• konkelbär

Linsfärssås med pasta (istället för köttfärssås).

Byt helt enkelt ut köttfärsen mot linser. Köp färdiga linser på burk eller tetra. Skölj dem ordentligt och stek dem på svag värme. Behandla linserna som köttfärs och gör tomatbasen som du brukar.

En burk linser kostar 9 kronor. Billigt i jämförelse med dyr köttfärs.

Svar på tråden HJÄLP! Tips på billig snabblagad mat!