• Prisssan

Pladdertråden 12

Mina vänner

{#lang_emotions_kiss}

Talk to me...
    För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • Svar på tråden Pladdertråden 12
  • Prisssan

Hej!

Min läkare ringde idag igen. Han vill att jag ska öka en tegretol på morgonen för att få bort den på em. Han vill att jag kämpar ordentligt med detta eftersom jag nu oftast tar två teg på em.

Och så skickar han remiss till Lund. Han känner att han inte kan hjälpa mig ändå fram men han vill inte lova att de kan heller.
    Alla blir tydligen inte anfallsfria men om någon kan hjälpa mig så är det dem. Jag är bara så rädd för att bli utskrattad... det finns ju de med så mkt mer kraftiga anfall som kanske behöver hjälp före mig.

Han tycker dock att jag är så "svår" med så många olika sorters anfall, svårinställd plus att de tydligen mest har massa gissningar i min journal om hur allt uppkom!
    Han får inga riktiga svar av att läsa i min journal eftersom de läkarna inte heller kunde säga exakt vad som hände.
    Tydligen så hade de också filosoferat något att att det var en del av hjärnan då som inte utvecklades som den skulle och gav mig ep och förlamning, eller om det var inflammationen som gav mig det eller om det var en kombination.

För en tid tillbaka så har jag varit trött, försökt att vara allt på samma gång...
  • lurksmulan

Hurra för Cellisen som startat en ny tråd! Jag såg att tråden gick ut i morse men jag ooooorkade verkligen inte! Flåt!

Vad bra att du får komma iväg Cellisen, det låter ju som att du hamnar i rätt händer även om de kanske inte kan göra dig anfallsfri.

Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • Prisssan
    lurksmulan skrev 2009-09-10 18:09:37 följande:
    Hurra för Cellisen som startat en ny tråd! Jag såg att tråden gick ut i morse men jag ooooorkade verkligen inte! Flåt! Vad bra att du får komma iväg Cellisen, det låter ju som att du hamnar i rätt händer även om de kanske inte kan göra dig anfallsfri.
    De är helt klart min bästa chans
    Bara de inte lägger in mig för att ta ut all medicin och sätta in ny och se hur det går- han svamlade lite om det. Pallar jag inte.

*Försöker att inte se problem i förväg*

Jag är gärna ts, blivit van nu
  • lurksmulan
    Prisssan skrev 2009-09-10 18:18:11 följande:
    De är helt klart min bästa chans Bara de inte lägger in mig för att ta ut all medicin och sätta in ny och se hur det går- han svamlade lite om det. Pallar jag inte.*Försöker att inte se problem i förväg*Jag är gärna ts, blivit van nu
    Jag jobbade med en tjej förut, hon fick gå på avgiftning för att bli av med alla mediciner. Hon hade svår migrän och även mycket problem med domningar etc i huvudet, hon åt mängder med mediciner varje dag. Till slut mådde hon dåligt av allt hon hade i kroppen så hon fick avgiftas och sen mådde hon faktiskt bättre.
    Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • Prisssan
    lurksmulan skrev 2009-09-10 18:23:11 följande:
    Jag jobbade med en tjej förut, hon fick gå på avgiftning för att bli av med alla mediciner. Hon hade svår migrän och även mycket problem med domningar etc i huvudet, hon åt mängder med mediciner varje dag. Till slut mådde hon dåligt av allt hon hade i kroppen så hon fick avgiftas och sen mådde hon faktiskt bättre.
    Det hände mig i höstas ju... men jag fixade det utan avgiftning (klarade mig igenom det hemma)
    Nu har jag inte lika mkt av den medicinen men lite har jag kvar och den på em tar jag alltid- nu tar jag två igen. Jag vill bli av med den helt och hållet, jag tror inte på tegretol mer plus att jag inte mår bra av den.
    Nu ska jag öka den på morgonen och se om jag kan slippa den på em, för min "Nya" medicin kan jag inte höja mer än det jag tar.
  • HW06

Hittade hit, tack Cellis för ny tråd. Vi gillar att ha dig som vår "trådmamma" {#lang_emotions_kiss}

• Habaladabala

Godmorgon.
    Kaffe kaffe kaffe kaffe
    Härligt med ny tråd!

Cellis,
    Inte kommer de skratta inte. Hoppas du får bra hjälp!

• Prisssan
    {#lang_emotions_kiss}
    HW06 skrev 2009-09-10 22:10:52 följande:
    Hittade hit, tack Cellis för ny tråd. Vi gillar att ha dig som vår "trådmamma"
  • HW06
    Habaladabala skrev 2009-09-11 07:32:23 följande:
    Godmorgon.Kaffe kaffe kaffe kaffeHärligt med ny tråd! Cellis,Inte kommer de skratta inte. Hoppas du får bra hjälp!
    Bläää nämn inte ens kaffe.

I dag är jag superdålig igen. Tror mitt BT är lågt så jag är yr och svimfärdig. H stannade hemma för att ta W, vilket ger mig ångest....han behöver juh vara i skolan.
    BT låg i går på 90/50 hos BM, har aldrig haft så lågt, hade 100/70 när jag väntade W.
  • Habaladabala
    HW06 skrev 2009-09-11 11:45:54 följande:
    Bläää nämn inte ens kaffe.I dag är jag superdålig igen. Tror mitt BT är lågt så jag är yr och svimfärdig. H stannade hemma för att ta W, vilket ger mig ångest....han behöver juh vara i skolan.BT låg i går på 90/50 hos BM, har aldrig haft så lågt, hade 100/70 när jag väntade W.
    Usch då. Är det bebisen som spökar? Hoppas du mår bättre snart!

Nu ska jag snart åka och jobba, väntar på att Andreas ska komma hem bara, härligt att mötas i dörren. Men hellre det än att inte kunna jobba extra alls.
Svar på tråden Pladdertråden 12