Ta jobb som städare på sjukhus?
Det är svårt att hitta passande rubriker här på FL för att kunna vara anonym.. nåväl. Den får ligga här, under Relationsproblem.
Jag är arbetslös sen några månader och saknar slutbetyg från gymnasiet. Så jag har äntligen bestämt mig för att läsa upp det och har imorgon slutprov på min första kurs av fyra. Nu ringde svärmor och erbjöd mig jobb på sjukhuset i stan, som städare. Hennes vännina har hand om det. Det innebär alltså städning på ett sjukhus med allt vad det innebär med toaletter etc.
Jag har stoor respekt för dom som gör det! Och nån måste ju göra det. Men jag klarar verkligen inte av det, jag får kväljningar och så. Jag har dessutom lite lägre immunförsvar än vad som är "normalt" och drabbas lätt av de mesta sjukdomar (enligt prover, på papper) Och nu i svininfluensa-tider?! Har även hört att magsjuka går på vissa ställen.
Hade ni tagit arbetet med mina förutsättningar? Det innebär 6-8veckor och ingen möjlighet till fortsättning. Jag har 3 kurser kvar inbokade att läsa, 5veckor vardera.