• Anonym

Ta jobb som städare på sjukhus?

Det är svårt att hitta passande rubriker här på FL för att kunna vara anonym.. nåväl. Den får ligga här, under Relationsproblem.

Jag är arbetslös sen några månader och saknar slutbetyg från gymnasiet. Så jag har äntligen bestämt mig för att läsa upp det och har imorgon slutprov på min första kurs av fyra. Nu ringde svärmor och erbjöd mig jobb på sjukhuset i stan, som städare. Hennes vännina har hand om det. Det innebär alltså städning på ett sjukhus med allt vad det innebär med toaletter etc.

Jag har stoor respekt för dom som gör det! Och nån måste ju göra det. Men jag klarar verkligen inte av det, jag får kväljningar och så. Jag har dessutom lite lägre immunförsvar än vad som är "normalt" och drabbas lätt av de mesta sjukdomar (enligt prover, på papper) Och nu i svininfluensa-tider?! Har även hört att magsjuka går på vissa ställen.

Hade ni tagit arbetet med mina förutsättningar? Det innebär 6-8veckor och ingen möjlighet till fortsättning. Jag har 3 kurser kvar inbokade att läsa, 5veckor vardera.

• Svar på tråden Ta jobb som städare på sjukhus?
  • Anonym

Vill du ha jobb, så ta det. Annars får du gå utan.
    Kräsmagad för att städa toaletter? Det låter knepigt. Vem städar DIN toalett då?

• Anonym

Jo visst vill jag väl det. Men samtidigt så måste ju kurserna gå i första hand eftersom jag absolut måste ha ett slutbetyg för att ha en chans att få jobb i framtiden. Studierna är på heltid. Samtidigt så ger ju detta mig ingen större chans att få jobb eftersom det inte finns någon möjlighet till fortsättning.

Låter det märkligt att man tycker det är äckligt att städa allmäna toaletter? Haha, jaja ok. Ens egen toalett är väl en helt annan sak.

• Anna Paulita

Klart du ska gå i skolan. Det är väl knappast något att fundera på.

6 till 8 veckors städjobb vs utbildning....i min värld är det en enkel ekvation.

• Anonym (tajobbet)

Jag kan till viss del förstå dina tankar men ändå tycker jag att eftersom det är tidsbegränsat så ska du ta jobbet, en chans att få in lite extra pengar + att du får en erfarenhet extra som kan gynna dig när du söker jobb längre fram. Svininfluensan o magsjukan kan du få över allt tyvärr. Städarna har särskilda rutiner som ska hjälpa dem att inte så lätt smittas även om riskerna såklart ändå finns. Jag jobbar i vården och vi har ju rutiner för att förhindra smittsbridning men det är klart att man inte kan skydda sig helt, men som sagt det kan du inte i affären, på gymmet elller på stan heller. Lycka till!

• Anonym (tajobbet)
    Anna Paulita skrev 2009-09-10 17:14:59 följande:
    Klart du ska gå i skolan. Det är väl knappast något att fundera på.6 till 8 veckors städjobb vs utbildning....i min värld är det en enkel ekvation.
    Klart hon inte ska strunta i skolan! Men den försvinner ju inte på några veckor, det är mina tankar men beslutet får ts själv ta
  • Anonym

Fast alltså, jag kan ju inte ta en paus från skolan? Jag läser en kurs i taget på heltid och kurserna är på 5v var, 100p. Alltså går det väldigt fort. Det kommer gå minst en hel kurs på den tiden jag jobbar isåfall.

Anonym (tajobbet) skrev 2009-09-10 17:16:33 följande:

Klart hon inte ska strunta i skolan! Men den försvinner ju inte på några veckor, det är mina tankar men beslutet får ts själv ta
  • Anna Paulita
    Anonym skrev 2009-09-10 17:17:41 följande:
    Fast alltså, jag kan ju inte ta en paus från skolan? Jag läser en kurs i taget på heltid och kurserna är på 5v var, 100p. Alltså går det väldigt fort. Det kommer gå minst en hel kurs på den tiden jag jobbar isåfall.Anonym (tajobbet) skrev 2009-09-10 17:16:33 följande:
    Men då är det ett jätteenkelt val, du ska inte hoppa på ett, trotts allt, okvalificerat jobb som städare och hoppa av skolan. Gör klart skolan i första hand.
  • Anonym (tajobbet)
    Anonym skrev 2009-09-10 17:12:34 följande:
    Jo visst vill jag väl det. Men samtidigt så måste ju kurserna gå i första hand eftersom jag absolut måste ha ett slutbetyg för att ha en chans att få jobb i framtiden. Studierna är på heltid. Samtidigt så ger ju detta mig ingen större chans att få jobb eftersom det inte finns någon möjlighet till fortsättning.Låter det märkligt att man tycker det är äckligt att städa allmäna toaletter? Haha, jaja ok. Ens egen toalett är väl en helt annan sak.
    Tycker inte heller det verka så häftigt att städa dass, så det kan ingen klandra dig för tycker jag  Hur är det med kurserna du har kvar? Kan du skjuta på dem eller? Kan du inte det så är det klar att du ska ta dem först vid närmare eftertanke
  • Smurfen70

Har ni väldigt dålig ekonomi? Känner di att du inteklarar skolan samtidigt så är det nog ändå bäst i längden att slutföra utbildningen.

Jag har också jätteont för att städa toaletter. Toalettskräck överhuvudtaget tänder helst inte ljuset på toaletten nöär jag går in där och borstar tänder och liknade utanför. Löjligt kanske men klarar migändå då jag har en snäll sambo som tar hand om städning osv.

• Anonym

Jag vet inte om jag kan skjuta på dom, iallafall inte den första för den börjar på måndag och jobbet skulle börja snarast (vad nu det innebär).
    Och sen kurser håller ju på i 5 veckor så det gör ju ingen skillnad om jag skjuter på dom sista två sen.

Anonym (tajobbet) skrev 2009-09-10 17:21:14 följande:

Tycker inte heller det verka så häftigt att städa dass, så det kan ingen klandra dig för tycker jag  Hur är det med kurserna du har kvar? Kan du skjuta på dem eller? Kan du inte det så är det klar att du ska ta dem först vid närmare eftertanke
Svar på tråden Ta jobb som städare på sjukhus?