• sarap1978

Tips och pepp för att våga trappa ner på Lergigan Comp

Hej
    Är i v 17 och det är min andra graviditet. Mådde illa med dottern med, åt Lergigan Comp då också... Men det är ju så länge sen så jag kommer inte ihåg hur det var att trappa ner, hur det skulle kännas och hur jag motiverade mig att trappa ner och sluta. Vet att jag var av med det i v 20...

Snälla peppa och tipsa och dela med er...vore skönt att ha någon att snacka lite skit med i ämnet, det är så tröstlöst med illamående..

Jag mår ju bättre nu än jag gjort hela tiden innan så det är därför jag börjar fundera i dessa banor..

Hur gjorde ni? Hur gick det?

//Sara

• Svar på tråden Tips och pepp för att våga trappa ner på Lergigan Comp
  • Eofrysina

Men inte brukar man väl vara beroende av en Lergigan comp? Jag tar betydligt högre doser än så ibland men har aldrig upplevt någon tillvänjning. Vanligtvis är det ju bara att sluta. Jag tar aldrig tabletten preventivt utan mår jag illa så tar jag en tablett. Tar visserligen ett bra tag för den att funka men när den väl gör det så mår jag ju bättre. Sedan tar jag även Lergigan ibland för att sova och det är en helt annan dos och jag har aldrig känt något problem med att inte ta en tablett. Däremot händer det ju att jag inte somnar om jag låter bli att ta den, men ngt annat har jag aldrig märkt av.

• Jesster

Jag började trappa ner i v.16-17. Försökte sluta tvärt men fick en jäkla huvudvärk och då åt jag bara 2/dag. Så jag fick börja med att ta bort ett piller i några dagar.

Den som söker han finner - www.google.se
  • Vårhumlan83

Jag är i vecka 16 o har precis tagit bort fm tabletten o tar nu bara på eftermiddagen. Lite tar jag dem för att man blir pigg av dem....Vilket känns lite dumt. Men utan dem så somnar jag vid 19 på kvällarna. Fick också världens huvudvärk men det försvann på två dagar. Är ju som med kaffe om man slutar med det.

• Vårhumlan83

Vad säger din BM förresten? Min sa att jag kunde knapra på hela graviditetne utan problem?

• sarap1978

hej
    Tack för svaren...sory för att inlägget kom med sjutton gånger, dator strul....

Jag äter tre om dagen, har gjort det sen v 7.

Igår började jag strunta i den sista vid 20 tiden, idag har jag inteheller tagit den...mår illa mer än vanligt...men det kanske bara sitter i huvudet...fan va irriterande.

Min BM säger också att det inte är farligt men hon är lite trög på att ge rekommendationer när jag frågar om detta att trappa ner.

/S

• Eofrysina
    sarap1978 skrev 2009-09-11 20:51:49 följande:
    hej Tack för svaren...sory för att inlägget kom med sjutton gånger, dator strul.... Jag äter tre om dagen, har gjort det sen v 7. Igår började jag strunta i den sista vid 20 tiden, idag har jag inteheller tagit den...mår illa mer än vanligt...men det kanske bara sitter i huvudet...fan va irriterande. Min BM säger också att det inte är farligt men hon är lite trög på att ge rekommendationer när jag frågar om detta att trappa ner. /S
    Jag tycker inte du ska oroa dig om du behöver ta Lergigan lite till. Mår du fortfarande illa när du inte tar dem så kan du lugnt fortsätta ett tag till. Lergigan går att ta hela graviditeten så vitt jag vet.
  • sarap1978

Tack för stödet.
    Det går hyffsat bra med 2 ggr per dag nu, ska prova ett tag till.
    /S

• Begga

Jag har haft max 4 ggr om dan denna grav (var 6 förra grav). Nu i v20 är det 1 om dan. Har trappat ner från flera veckor tillbaka. Försöker så gott jag kan att vänta tills jag börjar känna mig "konstig" med att ta en. Och såklart att inte ta en till om dagen börjar dra mot slut och jag kan ligga i soffan och jäsa ändå ;)
    Har som mål att sluta helt o hållet i slutet av nästa vecka... samma som sista grav... hoppas det blir så för jag ogillar att ta Lergiganet, blir trött och dåsig av det.

Svar på tråden Tips och pepp för att våga trappa ner på Lergigan Comp