• Hundkexet

Ni som plussat se hit: Bruna flytningar, hade ni det?!?

Det är så mycket surr hit och dit om bruna flytningar nån vecka innan BIM vad det kan innebära. Många säger att det är ett graviditetssymtom...men det är ofta de som väntar på pluss som säger så och som så gärna vill att det ska vara ett symtom.
    Är det någon/några av dessa som faktiskt plussar sen?! Blir så förvirrad...

Så min fråga vill jag ställa till er som plussat...är det någon som haft bruna flytningar innan BIM?

• Svar på tråden Ni som plussat se hit: Bruna flytningar, hade ni det?!?
  • TEFA

Jag har inte haft bruna flytningar innan BIM, jag plussade förra veckan. Lycka till!

• snusmumin

Jag vill ocksa veta...

• Susanna I

Hej! Jag hade bruna flytningar i söndags, plussade i onsdags mitt på dagen och BIM är på tisdag den 15/9. Och igår (torsdag) fick jag bruna flytningar igen och dom håller i sig fortfarande, så jag vet inte om det är ett missfall på gång eller om jag klarar det. Men jag väntade mig absolut inte ett positivt gravtest i onsdags, jag testade mig bara för att utesluta en graviditet pga mensvärk/molvärk och så småblödningen i söndags.
    Så Ja är svaret, jag har haft bruna flytningar innan BIM och plussade på BIM-6.

• Egon26

Jag hade det samma dag som jag plussade och dagarna efter. var helt förkrossad för jag trodde de va mensen men de blev liksom inget mer sen. snacka om total lycka!!! vet inte om de e normalt. nån annan som vet?

• zerano

Lite nyfiken hur det har gått för er tjejer som plussat? Är allt bra? Kom det bara som brunaflytningar eller hade ni som mindre blödningar?

• Cis87

jag hade oxå bruna flytningar innan jag plussade, jag trodde då att det var min mesn som var på g men så var inte fallet =)

• Babycakes79

Hade bruna flytningar hela första trimestern..

• Susyloo

jag tror jag hade BIM runt förra måndagen, på fredag till söndag efter det så hade jag bruna flytningar. Jag testade mig i går och då fick jag plus!

• Zixi

På äl+8 till äl+10 (bim-6 till bim-4) hade jag rosa-bruna flytningar och sen inget mer. Och ja, var gravid   plussade på bim-1

• Samarkand

Ja, jag hade flytningar med brunt i när jag plussade. Hade det av och till hela den veckan...

• CuteElliz

jag hade lite brunaktiga flytningar när jag hade plussat... kommer inte ihåg om jag hade det innan eller inte...

• Tolle83

jag har det nu, jag plussade igår...
    Är det något man behöver vara orolig för?

• Sandrap79
    Tolle83 skrev 2009-11-29 15:00:51 följande:
    jag har det nu, jag plussade igår... Är det något man behöver vara orolig för?
    Hej!
    Jag fick missfall för 4 v sen och var då i v6+5 och det började med brun-rosa flytningar som sen blev mer bruna som sen blev klar rött blod, jag hade ingen smärta alls utan det kom "endast" blod och det blödde jätte mkt i ca 2 veckor, hade kontakt med en barnmorska men dom sa att dom ej kunde göra ngt iom att det var så tidigt in i graviditeten, men det var jobbigt att blöda hela tiden, det kändes mera påfrestande att blöda så länge än själva missfallet.
    Håller tummarna för att allt ska gå bra för dig/er!
    Kram
  • Zixi
    Tolle83 skrev 2009-11-29 15:00:51 följande:
    jag har det nu, jag plussade igår... Är det något man behöver vara orolig för?
    Så länge det handlar om små mängder brunt så ska det inte vara någon fara. Tom små mängder rött blod kan vara helt ok. Sökte själv för blödningar i vecka 7 men de visade sig komma från cervix och inte från livmodern.

Så länge du inte börjar blöda större mängder rött eller få ordentligt ont i magen så kan du lugnt njuta av ditt plus.
    Juli - 2010
  • secca

jag har haft det en gång i våras och då slutade det i missfall men när man läser här i tråden verkar det ha gått bra för de flesta. njut och lycka till

Svar på tråden Ni som plussat se hit: Bruna flytningar, hade ni det?!?