• FiaMärta

svider och bränner i underlivet

Är i v 33 och har i flera veckor, av och till, kännt mycker sveda och en brännande känsla i underlivet (känns ung i höjd med livmodertappen får jag för mig). detta är min 2:a graviditet och jag hade mycker förvärkar i förra graviditeten men inte dessa besvär. Har testat mig för uvi för ett par veckor sedan.
    Någon som känner igen sig? Vet ni vad det var? Är det verkligen bara barnet som fixerar sig eller kan det vara livmodertappen? Min bm tar mig ej på allvar och säger bara att så kan det kännas...
    Ja, det har varit ganska intensivt de sista dagarna så jag vill bara höra om det finns fler.

• Svar på tråden svider och bränner i underlivet
  • Seem

Jag skrev alldeles nyss ett inläggg om att jag har en huggande känsla i underlivet och faktum är att jag har haft den där brännande/svidande känslan i ca två veckor innan detta. (v.29) Testade oxå neg. på uvi för några veckor sedan. Men man har ju läst att den här uvi-känslan är rätt vanlig. Det är ju lite läskigt pga att uvi inte alls är bra att ha som gravid..

• fjärillen80

Är i vecka 31 & har i 1veckas tid känt ilningar & onda hugg nertill...gör riktigt ont ibland. Tror bebisen ligger med huvudet neråt, känner ganska tydligt.
    Det är min 2a graviditet & jag hade & har nu med mkt sammandragningar.
    1a graviditeten fixerade sej lilltjejen sig i vecka 33.

• lisa73

Jag har också svidande känsla i v38. Tror det är svampinfektion, så jag tar pevaryl nu.

• MissJen

Ja hade inte sveda eller någon brännande känsla men åndå hade ja uvi. Fick medicin för de i vecka 30 typ o sen i vecka 35 kom lillen o dan innan han kom så fick ja sån medicin igen.

• walleriana

Jag har också haft svidande, brännande känsla till och från i underlivet. Är nu i v. 34 med andra barnet. Hade likadant med första också och vad jag har förstått enligt BM och andra så kan det bli så när barnet fixerar sig. Min bebis har nu under veckan fixerat sig och jag har haft extra mycket såna känningar nu. Så även om det är obehagligt så är det nog inget att oroa sig över.

• veronikanordberg

jag kände likadant när jag var i vecka 34, fattade inte va det var men det visade sig vara svamp infektion (som är vanligt under graviditet). Jag tog pevaryl och efter någon dag var svedan borta. vilken lättnad!

Svar på tråden svider och bränner i underlivet