• Anonym (Fundersam)

Min sambo blir inte lika hård längre. Varför?

Jag vet inte vad som hänt riktigt men min sambo får "mindre" stånd nu för tiden. Förr räckte det att jag bara tog på honom eller så så blev han riktigt hård men nu verkar inget hjälpa. Det blir bara halva effekten om ni förstår vad jag menar.
    Jag vet inte om han inte längre attraheras av mig, kan han ha träffat nån ny eller varför blir det så här? Jag har aldrig varit med om detta med nån jag varit tillsammans med (visst är man lite trött å seg så kan det juh inverka men i det här fallet handlar det inte om det). Det har varit så här de senaste gångerna vi haft sex å nu drar jag mig för att vara intim med honom för det känns som nått inte är som det ska.
    Har tänkt att jag ska ta upp det med honom men känns som ett lite känsligt ämne så jag tänkte att jag ser om jag kan få nå bra svar här.

• Svar på tråden Min sambo blir inte lika hård längre. Varför?
  • JAG är BÄST

Kan han vara stressad över nå? tex på jobbet?
    Det här är ju inget ovanligt fenomen hos killar. Samma som tjejer ibland inte blir tiktigt våta hur kåt dom än är, utan att det finns några fel.

• Anonym (Fundersam)

Hmm nä tror inte det, det går bra för han på jobbet och han trivs.
    Därför jag känner mig lite orolig är för att jag tror att han kan vara intresserad av nån annan. Kan juh kanske nämna att det här aldrig har hänt tidigare å vi har varit ett par några år.

• Peter37

Anonym (Fundersam) skrev 2009-09-10 23:19:13 följande:

Hmm nä tror inte det, det går bra för han på jobbet och han trivs.Därför jag känner mig lite orolig är för att jag tror att han kan vara intresserad av nån annan. Kan juh kanske nämna att det här aldrig har hänt tidigare å vi har varit ett par några år.
    sluta fantisera ihop ngt du inte vet ngt om,finns nog ngn naturlig förklaring bakom problemet..
    ge honom oralsex,den som inte är styv efter det är död
  • Anonym (Fundersam)

Jadu det har jag gjort oxå, men icke. Samma resultat där oxå. Å det är nått som har gett BRA resultat förr om jag säger så . Jag har testat allt, därför jag är lite fundersam. Å nä jag vet att jag inte ska fantisera ihop nått men det är lite svårt att låta bli när effekten av ens försök uteblir.

• Anonym (Fundersam)

Å styv blir han juh, men bara lite halft.

• Peter37

Anonym (Fundersam) skrev 2009-09-11 00:04:51 följande:

Å styv blir han juh, men bara lite halft.
    skumt..du kan få låna min;)(styv nästan jämt)
  • Anonym (kille)

Han kanske blivit äldre, då är det svårare att få fräs.

• Anonym

Märkte en enorm skillnad på min förra kille när han började äta massor med skräpmat, chips och drack en stor 1 1/2 liters cola om dan...  Innan var han riktigt hård men sen blev det lite halvdant i takt med att kroppen började förfalla... Han trivdes nog inte riktigt med sig själv heller och det kan ju ha en orsak..?

Börjar han tappa formen kanske?

• Anonym (kan va samma.)

behöver inte vara så men berättar hur vihade det,så blev min man för ca 2 år sen, tror vi märkte det båda 2 men ingen sa nåt, efter nån månad halvår, så blev det lite värre, den blev liksom sned vid stånd och lite böjd, var rak och lång förr, då pratade vi om det och han beställde en tid, de var jätte enkelt åtgärdat, hade man erektion så kunde nåt (spricka) eller hur jag ska förklara, utan att de gjorde ont eller märkas, hade det gjort så så bildades det ärr vävnad som hindrade till att bli full erektion, med en lokalbedövning och ett litet litet snitt vid penis roten öppnade de upp ärr vävnaden och efter 3-4 veckor var det bra :)
    doktorn han träffade sa att det var ganska vanligt. hoppas det löser sig

• Anonym (Fundersam)

Ja han är väl inte i samma form som när vi träffades men han har inte gått å sunkat ner sig total. Å han är 30 + så jag vet inte om åldern kan ha med saken att göra. Tack alla som tar sig tid att svara, det uppskattas verkligen.

• Anonym
    Peter37 skrev 2009-09-10 23:58:07 följande:
    Anonym (Fundersam) skrev 2009-09-10 23:19:13 följande: sluta fantisera ihop ngt du inte vet ngt om,finns nog ngn naturlig förklaring bakom problemet.. ge honom oralsex,den som inte är styv efter det är död
    Eller så gillar man inte oralsex? Ganska ogenomtänkt att ge ett sådant råd i det här sammanhanget. Definitivt extremt bra bränsle till att fantisera ihop saker på egen hand om det inte funkar.
  • Anonym (MaN)

Jag gissar stress...har råkat ut för samma sak när jag varit i hyperstressad livssituation...

• Anonym (liljan)

jag ska berätta exakt hur jag har haft det i 10 månader TS.

jag träffade en kille som jag började dejta i december. tyckte att han var helt toppen, allt jag velat ha. jag är 23 och han är 22. jag var allt han letade efter. första gången vi skulle ha sex så drabbades han av prestationsångest, vilket har lett till att de 10 månader vi varit tillsammans har varit en mardröm. han har fått upp den, men den har slaknat direkt när den kommit in i mej. vi har bråkat mycket pga detta. jag har fått för mej ett flertal gånger att han varit med andra, han har fått för sej att jag varit med andra, just för att vi inte har kunnat ha sex. nu, efter 10 månader så tog han upp problemet på riktigt, han grät och sa att han inte klarade av det här längre, att han mådde skitdåligt. han har varit stressad och mått psykiskt skit i flera månader. vi pratade om det och det har löst sej någorlunda. nu är inte riktigt din situation samma som min men det jag vill säga är att din karl säkert är stressad, trött eller något. alla har upp och ner perioder och jag tror att det kan vara bra att ni pratar om det, blir han sur och bara fräser om du tar upp det så kanske det räcker med att säga "jag finns här för dej, jag älskar dej, du kan prata med mej om allt, vad det än är". anklgelser och snokade efter tecken på otrohet är bara jätteonödigt, jag vet, tro mej! lycka till TS

• Anonym (Man 38)

Är som mitt namn 38 år och upplever att mitt stånd inte är som tidigare. Försöker leva hälsosamt men jobbet är påfrestande, jag vet inte om det är det som ställer till det. Jag får stånd men inte lika ofta eller lika hårt som tidigare. Känner mig inte gammal men det kanske är åldersrelaterat, jag vet inte. Är så där mullig men ej fet, typ 187 lång och 94kg och springer en mil ibland. Saknar dock mitt stånd.

• Anonym (skärpning)

Att en mans kuk blir hård och en kvinnas fitta blir blöt är precis samma sak: en fysisk reaktion på att man blir kåt. Är fittan torr eller kuken slak beror det på att man inte är riktigt pepp på sex. Dock är det milsvid skillnad på attityden, vilket alltid provocerar mig.
    Om en kvinna inte blir riktigt blöt och inte är i stämning för sex så är det helt begripligt och oftast partnerns (mannens) fel. Något problem i relationen, mannen ger inte den bekräftelse hon vill ha, inte tillräckligt förspel osv osv. Men när en man inte blir hård, ja då är det konstigt nog återigen mannens eget fel, något fysiskt fel på kuken, nåt psykologiskt fel på honom, otrohet osv osv.
    När ska folk sluta upp med fördomarna?!
    Män funkar precis på samma sätt som kvinnor. Är relationen dålig, bråk, tjafs, han får inte bekräftelse av sin partner, känner sig inte älskad, nåt han är besviken på hos henne som inte rätts ut, brist på respons från henne i förspel, brist på nyfikenhet, tillgivenhet osv osv. Så är det lika lite konstigt att han inte är pepp på sex som när en kvinna inte är det. Och är en man inte riktigt pepp på sex så blir kuken inte riktigt hård.
    Bara att män förväntas alltid få stånd på ett kick - no matter what - och får han inte det är det nåt fel på honom. Lägg av med fördomarna! Vi lever på 2000-talet.

• Anonym (porr)
    Anonym (Fundersam) skrev 2009-09-10 22:59:10 följande:

Jag vet inte vad som hänt riktigt men min sambo får "mindre" stånd nu för tiden. Förr räckte det att jag bara tog på honom eller så så blev han riktigt hård men nu verkar inget hjälpa. Det blir bara halva effekten om ni förstår vad jag menar.
    Jag vet inte om han inte längre attraheras av mig, kan han ha träffat nån ny eller varför blir det så här? Jag har aldrig varit med om detta med nån jag varit tillsammans med (visst är man lite trött å seg så kan det juh inverka men i det här fallet handlar det inte om det). Det har varit så här de senaste gångerna vi haft sex å nu drar jag mig för att vara intim med honom för det känns som nått inte är som det ska.
    Har tänkt att jag ska ta upp det med honom men känns som ett lite känsligt ämne så jag tänkte att jag ser om jag kan få nå bra svar här.

Onanerar mest troligt till porr ofta. Om man gör det ofta så blir ståndet ibland inte jättehårt när man ska sex. Men stånd får man. Kanske har ni för lite sex och då måste han onanera ofta. 
  • Anonym (Rt)

Hej klä dig väldigt sexig gör saker som ni aldrig har gjort förut som tex att älska på olika udda ställen

Hitta på ställen men säg inget till honom

Låt det bli en överraskning

• Anonym (Medicin)

Jag har haft dom problemen med svag erektion. Har tagit hjälp av små blå piller vilket funkar fantastiskt bra. Är dock 60++ så det är säkert åldersrelaterat. 

Svar på tråden Min sambo blir inte lika hård längre. Varför?