• TigerLinn

hur sätter man ljus på ett IKEA LACK soffbord?

jag har enn LACK soff bord från Ikea som jag vill ha hjul på för det behövs i den nya lghn.
    jag undrar om någon satt fast hjul på ett sådant bord hur gjorde ni och vad använde ni gör hjälp. limma ni dit dem eller skuvade håller det?

eller har någon nån ide hur på de ska göras?

• Svar på tråden hur sätter man ljus på ett IKEA LACK soffbord?
  • tinkerbell

vaaaa?????????ljus?hjul?

• norgesessan

Har inte hjul på vårt (bara hörnbord), men hade vi haft det hade jag skruvat dom på...

Ett ljus hade jag haft på ett underlag..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Ville Mor

Antar att det är hjul som ts menar så jag svarar utifrån det. Vi köpte hjul på biltema till en möbel. Förborrade i möbeln och sen var det bara att skruva fast...

Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • Fille Fjonkan

Vi hade ett lackbord med hjul förr. Jag förborrade inte, men borde ha gjort det Vi köpte hjul på IKEA.

• Fille Fjonkan

Glömde säga att vi alltså skruvade dit hjulen. Det höll väldigt bra, men faneren sprack lite eftersom jag inte förborrade.

• TigerLinn
    tinkerbell skrev 2009-09-11 10:35:04 följande:
    vaaaa?????????ljus?hjul?
    hjul jagvar trött
  • TigerLinn

Ville Mor skrev 2009-09-11 10:39:13 följande:

Antar att det är hjul som ts menar så jag svarar utifrån det. Vi köpte hjul på biltema till en möbel. Förborrade i möbeln och sen var det bara att skruva fast...
    var det en ikea möbel?
  • TigerLinn

Fille Fjonkan skrev 2009-09-11 12:23:48 följande:

Glömde säga att vi alltså skruvade dit hjulen. Det höll väldigt bra, men faneren sprack lite eftersom jag inte förborrade.
    ok så ditt tips är att förborra :)
  • Ville Mor

Japp, det var en Malm sänglåda som man kan ha i fotänden på sängen. Vi har den som extra sittpall i vardagsrummet när det kommer mycket folk och då är det smidigt med hjul på.

Ville 071203 * Lillasyster 090916
  • TigerLinn

Ville Mor skrev 2009-09-11 14:23:26 följande:

Japp, det var en Malm sänglåda som man kan ha i fotänden på sängen. Vi har den som extra sittpall i vardagsrummet när det kommer mycket folk och då är det smidigt med hjul på.
    tack för tipset
  • Bjornis

Ja, förborra är nog ett smart tips. Men tänk på att LACK är board-on-frame vilket innebär att det är tomt inuti (först ev ett tunt lager fanér beroende på vilken årgång av LACK du har, sen spån och sen papp) och det finns inte jättemycket för skruvarna att fästa i.
    IKEA har små hjul (utan spärr), RILL http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/96671300
    De borde vara lagom till soffbordsbenet. De finns med spärr också men de är nog lite för stora.

Lycka till!

• TigerLinn
    Bjornis skrev 2009-09-11 14:27:38 följande:
    Ja, förborra är nog ett smart tips. Men tänk på att LACK är board-on-frame vilket innebär att det är tomt inuti (först ev ett tunt lager fanér beroende på vilken årgång av LACK du har, sen spån och sen papp) och det finns inte jättemycket för skruvarna att fästa i. IKEA har små hjul (utan spärr), RILL www.ikea.com/se/sv/catalog/products/96671300De borde vara lagom till soffbordsbenet. De finns med spärr också men de är nog lite för stora.Lycka till!
    vet du om man akn köpa liknande hjul på rusta, Slasolson eller jula.. har 30 mil till ikea.. köpte bordet för 2 veckor sedan.. (tänkte inte på hjul då.)
  • Bjornis

Jula och clas olsson borde ju ha tycker man. Oj, 30 mil. Hur klarar man det?

• TigerLinn
    Bjornis skrev 2009-09-11 23:24:04 följande:
    Jula och clas olsson borde ju ha tycker man. Oj, 30 mil. Hur klarar man det?
    hur bra som helst man ser nog mer fram emot att åka dit men bor i norrland så 30 mil är ingenting..
  • Bjornis

Hehe. Ja, det är väl så. Är fd sundsvallbo men vi hade ju själva ikea:t så... haha.

• TigerLinn
    Bjornis skrev 2009-09-12 22:40:31 följande:
    Hehe. Ja, det är väl så. Är fd sundsvallbo men vi hade ju själva ikea:t så... haha.
    de är svalls ikea som är närmast... hehe
Svar på tråden hur sätter man ljus på ett IKEA LACK soffbord?