• feather

Hur nära efter ägglossning får man mens?

Hur nära efter ägglossning får man mens? Är det olika eller alltid lika?

• Svar på tråden Hur nära efter ägglossning får man mens?
  • Moa38

Mensen infaller 14-16 dagar efter ÄL.

• Moa38

har man haft ÄL så kommer mensen alltid 13-16 dagar efter ÄL.
    Nu kan man ha mens fast man inte haft ÄL och då kan det bli en lång cykel. Har jag inte äl så kan min cykel bli upp till 2 månader. Men har jag äl kommer alltid mensen (tyvärr) exakt 14 dagar efter ÄL.

• feather

jag undrar bara om mensen kan komma snabbar typ 6 dagar efter ÄL..

• vadskajaghetadå

man brukar aldrig säga att den ska komma visst antal dagar efter mens,,men för dom med regelbunden kan man ju anta 14-16 dagar,,annars har man tydligen exakt antaldagarn varje månad,,mellan ÄL och mens....10-14..har jag fått lära mig...

av egen erfarenhet åxå så fick jag ÄL 30 dar efter mensen haha typ eller om det var 25...den fick en knäpp

• Jesse

Jag har ÄL 17-18 dagar efter mens och sen 14 dagar från ÄL till nästa mens.

• Fru Längtan

Enligt BM så blev jag gravid 6 dagar innan beräknad mens... jag är en klocka. Skulle nästan kunna säga vilken tid etc som mensen skall komma. Så visst är det möjligt.

• Fru Längtan

Gick in och läste här att det inte är möjligt... 10-16 dagar innan mens har man ägglossning...

• JsN

Det NORMALA är en lutealfas på 10-16 dgr, men det är fullt möjligt att ha både längre och kortare. Om lutealfasen är för kort kan det försvåra chanserna till graviditet.

För de flesta kvinnor är lutealfasen lika lång varje cykel utan det som varierar är på vilken dag i cykeln som ÄL sker.

• Meli

Den kan komma tidigare, dvs man har en väldigt kort lutealfas. Är den kortare än 10 dagar KAN man ha problem med att bli grav, eftersom ägget inte hinner fästa.

• Venus

Jag har ÄL 11 dagar innan mens, har alltid haft och kommer väl alltid ha =)) Har blivit gravid 3 gånger på första försöket, varav en av gångerna hade jag dessutom p-piller i kroppen...

• linnma

Å vad e då luteal fasen? Ursäkta men jag e ny på de här. Har aldrig funderat över ägglossning å sånt tidigare .

• feather

Tack för alla bra svar..

• JsN

Lutealfas = tiden mellan ÄL och mens

• Julianna

När jag slutade med p-piller var min lutalfas 10 dagar. Sen töjdes den ut till 12 dagar och på slutet blev den 14 dagar. Antar att det tog tid för kroppen att återhämta sig efter p-pillrena. På 9:e försöket blev jag gravid och då var min lutalfas alltså 14 dagar. Kramis

• Pompelipossa

8-14 dgr innan beräknad mens om den är regelbunden sa en barnmorska till mig igår?
    Jag går på linjen ca 14 dgr efter sista mens första dag... (Har 30 dagarscykel)

Svar på tråden Hur nära efter ägglossning får man mens?