Ond punkt på magen-någon som haft liknande?
Blir snart tokig på detta, det går inte över så jag undrar om någon av er haft något liknande och tips på vad det kan vara? Går in i v 32 imorgon och har haft detta sedan v 23 någon gång.
Har en punkt/område på vänster sida på magen (högt upp, snett ovanför naveln och under bröstet) som gör så sjukt ont, ibland känns det som jag ska svimma. Området är lite mindre än en knytnäve och smärtan är brännande, svidande och stickande. Det är inte bebis som klämmer utan det ligger utanför livmodern, känns nästan som det är i huden eller strax under som att nåt håller på gå söner eller klämmas. Smärtan känns hela dygnet men kommer och går, spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger. Oftast är den hanterbar och jag lyckas hitta ?ställningar? där den inte känns men ibland då jäklar bryter det lös och jag vill bara skrika rakt ut måste snabbt upp om jag legat för att det ska lätta. Det känns oftast också bättre om jag lägger en hand och trycker på området men är lite jobbigt och svårt att hålla tryck hela tiden.
Smärtan kommer också när jag skrattar och hostar, alltså spänner/tar i med magen. Så jag börjar oroa mig nu för förlossningen. Kommer aldrig att kunna krysta om detta är kvar då. Har frågat min BM och även varit till två olika läkare på VC, ingen vet vad det är, man kan få ont lite överallt när man är gravid är ungefär vad de sagt. En läkare trodde det var trög mage som var orsaken så har provat att få igång den men det hjälper inte.
Är det någon som känner igen sig eller hört talas om något liknande.