• pepparrot

roliga sätt att ge bort pengar???

Hej,

Vi ska på bröllop imorgon och brudparet önskar sig bara pengar, vilket är helt ok, men jag skulle vilja göra det lite roligare än att bara ge det i ett kuvert...

Någon som har någon bra idé? Tänkte först stoppa massa 20:or i en flaska och binda fast en stor pincett utanpå, så får de fiska upp dem, men det blir i så fall 75st 20:or (är ett gäng som lägger ihop så vi hamnar på 1500 så det blir kanske lite mycket...kan såklart blanda med lite hundralappar, men skulle vilja göra något annat.

/Lundatös

• Svar på tråden roliga sätt att ge bort pengar???
  • Kontra

Jag hade tyckt att det var mycket roligt att få den där flaskan . Vet ni om de ska göra något speciellt med pengarna, ex resa? Isf kan man ju lägga dem i en liten "kappsäck" (sån där som man hade som liten om du förstår vad jag menar) och vika dem som kläder eller djur och sen klä in sidan av väskan(eller vad man lägger dem i) med bilder eller något sånt med motiv på det pengarna ska gå till. Jag fick i födelsedagspresent en massa pund vikta till olika klädesplagg, eftersom jag önskade mig pengar att kunna shoppa för.
    Blev lite rörigt men du kanske förstår vad jag menar

• Kontra

Kom just på att min svärmor gjorde ett pengaträd till när en utav hennes söner fyllde 18. Kommer dock inte ihåg hur hon gjorde det, men det kanske går att googla

• Stårschan

Kör hundralapparna i kopieringsapparat, gör en massa "sedelbuntar" och blanda i de riktiga pengarna bland de falska. Lägg buntarna i lämplig väska.

Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • meic

Jag gav bort 18 50-lappar till min kusin som fyllde 18 för ett tag sen. Då köpte jag en stor bukett rosor och gjorde 50-lapparna som flaggar och stack ner i buketten med färglada sugrör (det är väl mer lämpligt med blompinnar till ett bröllop kanske...)

Kanske snurra ihop pengarna till små strutar/blommor?

• pepparrot

tror inte de ska resa för dem, annars var det en kul idé...

Pengaträd vet jag att någon annan ska göra. Vet inte heller hur man gör

En hel väska full med kopierade pengar lät kul. Får man lov att kopiera pengar förresten

/lundatös

• Fröken B

Jag läste om en som tog en stor skål och la en massa mynt (som de hade växlat till sig) i botten av skålen, satte sen i en liten växt, öste på vatten o la sedan i en guldfisk.

Detta gillade jag! Ta 2 guldfiskar o växla till er en massa (guld) 10 :or!

• Stårschan
    lundatös skrev 2009-09-11 12:00:26 följande:
    tror inte de ska resa för dem, annars var det en kul idé...Pengaträd vet jag att någon annan ska göra. Vet inte heller hur man gör En hel väska full med kopierade pengar lät kul. Får man lov att kopiera pengar förresten /lundatös
    Jag tror att det är OK att kopiera pengar så länge de inte kan förväxlas med riktiga pengar. Jag tror till exempel inte att någon kassör skulle acceptera hundringar som bara har bild på ena sidan...
    Utan tvivel är man inte riktigt klok - Tage Danielsson
  • Solsaga

Du kan växla allt till guldtior och lägga i en sparbössa.
    Eller rulla ihop sedlar och stoppa in i ballonger som du sen blåser upp och knyter ihop till en knippe.

Svar på tråden roliga sätt att ge bort pengar???