• 071001

Kom som en tjeck?

Vi ska på fest nästa helg och temat är "Kom som en tjeck". Nån som har lite förslag på vad som är typiskt tjeckiskt?
    Det jag äger hemma är två små Beckerovka-muggar, den lilla mullvaden som mjukdjur och såna där dockor med flera i en. Kan jag gå som en som säljer souveninrer?
    Som ni ser behöver jag hjälp, fantasin är bortblåst.
    Alla tips mottages tacksamt!

/Annika

• Svar på tråden Kom som en tjeck?
  • JLL

Låtsas att du missuppfattat och klä up dig till en stor check. Fixa två stora wellpappbitar som du limmar upp papper på, skriv så att det liknar en check och häng överaxlarna med snöre.

• 071001

LindaLouise, vet du, den tanken slog mig också!

• Me o Mike

haha jag skulle precis skriva exakt samma sak!!

JLL skrev 2009-09-11 10:48:12 följande:
    Låtsas att du missuppfattat och klä up dig till en stor check. Fixa två stora wellpappbitar som du limmar upp papper på, skriv så att det liknar en check och häng överaxlarna med snöre.
  • 071001

MEN, vi vet att han är från Tjeckien så det känns taskigt att låtsas som att vi inte fattade temat.

• 071001

norgesessan, hihi, tål att tänkas på. Maken tänker sätta fast lite löshår och skapa en hockeyfrilla á la Jagr och på med en hockeytröja.
    Jag skojade om att bara vara jädrigt snygg och låtsas att jag är Eva Herzigova.

• Tecken

Hm, kom som en tjeck... Full och glad? Vilket svårt tema, om man inte är bra på att sy (tänker t ex: kolla på deras folkdräkt, inspireras, sy något åt det hållet).

• 071001

Tecken, tycker också att temat är klurigt. Sy är jag urkass på men det kanske finns folkdräkter att hyra. Får höra mig för. Tack
    Ps Full och glad tänker jag absolut vara Ds

• Me o Mike

Jaa hockeyfrilla!! Skitbra! Och så kanske måla en tand så det ser ut som den fattas?

071001 skrev 2009-09-11 10:58:38 följande:
    norgesessan, hihi, tål att tänkas på. Maken tänker sätta fast lite löshår och skapa en hockeyfrilla á la Jagr och på med en hockeytröja.Jag skojade om att bara vara jädrigt snygg och låtsas att jag är Eva Herzigova.
  • 071001

Ja, en tappad tand kanske är bra.

• 071001

Jopp, men kanske maken är mer lik Ivan än jag?

• 071001

Fler kändisar då? Eva Herzigova var den enda kvinnliga jag kom på och jag kommer inte riktigt upp i hennes klass .

• Tecken

Nu när jag funderat lite mer: Jag hade nog kört på tjeckisk bonde-stilen. Huckle på huvudet, en vid kjol i roliga färger (kolla second hand!), vit blus, skor med låg klack och så en korg i handen - med tjeckiskt öl i Och till din kille: Vit skjorta, höga svarta stövlar, och gröna eller bruna byxor.

• JLL
    071001 skrev 2009-09-11 11:13:42 följande:
    Jopp, men kanske maken är mer lik Ivan än jag?
    Hehe... Det hoppas jag.
  • Lalalong
    JLL skrev 2009-09-11 10:48:12 följande:
    Jag tänkte exakt samma sak!!
  • 071001

Tecken, den är bra. Klart vi ska ha tjeckisk öl med oss. Det gillar vi. Synd att vår Beckerovka är slut. (Jag har pinsamt nog varit i Prag 2 ggr och ändå inte snappat upp mer än så här!)

Svar på tråden Kom som en tjeck?