• Anonym (denstorakärleken)

Min stora kärlek spökar än!

Jag kan inte förklara detta konstiga fenomen....men jag var tillsammans med en underbar, vacker kille när jag var 15-ca 19 år, strulade även lite när jag var ca 20 år med. Han är 2 år äldre än mig. Enligt mig är han min stora kärlek och den mannen som verkligen trollband mig. Det tog dock slut trots att vi älskade varann och jag skaffade barn på annat håll och har nu en sambo sedan 6 år tillbaka. Det är ca 8 år sedan jag träffade mitt livs stora kärlek....men jag kan inte glömma honom, varje gång jag ser bilden av honom fylls jag av en längtan och vill ha tillbaka honom.

Jag har sambo och barn, min stora kärlek har barn men är singel. Känner ofta att jag skulle kunna släppa det förhållande jag har för att få tillbaka mitt ex.

Jag vet inte hur han känner nu, men varför ska man vara så här vansinnigt kär i en kille som gav mig min första kyss och flera år av lyckliga stunder och heta känslor?
    Varför är jag inte nöjd med det jag har nu? Åh, hade jag kunnat så skulle jag radera min stora kärlek ur mitt sinne...jag har till och med återkommande drömmar om honom, drömmer att han kommer och hämtar mig på motorcykel och vi aldrig är ifrån varandra mera. När jag vaknar har jag fällt några tårar för att jag insåg att det bara var en dröm.

Är det bara jag som känner en långvarig kärlek till första och stora kärleken?

• Svar på tråden Min stora kärlek spökar än!
  • Monsterpannkaka

Jag måstr fråga.. Vad är kärlek för dig?

Vad är det för behov du inte får fyllda hos din sambo? Eller är det "drömmen" om att prinsen ska komma på en vit häst och hämta dig.. lite den känslan du får av din drömprins?

Kärlek för mig är när man fylls i själen av ett rus som inte ger sig av hur många år som än går, ett band som inga år kan ta bort. Jag och stora kärleken (kallar honom så) hade visst våra bekymmer med, men jag känner att han alltid kommer vara mannen i mitt liv. Mitt hjärta kommer nog alltid tillhöra honom.

Tyvärr lyssnar inte mitt hjärta på vad jag borde göra och vad jag vill göra...

Jag har haft pojkvänner efter honom men ingen har liksom fått mina fötter att tappa fotfästet ens lite...

• Anonym (<3)

jag kan förstå dig.

jag har en gammal kärlek liggandes kvar i hjärtat. vet inte om de nånsin kommer att försvinna.
    idag har jag en helt underbar pojkvän, som jag älskar.
    men att poängtera, det är inte samma kärlek.

kärleken som finns sen gamalt, är något jag itne tror någon annan kan ge mig.
    men i dag har jag accepterat att det är så...

men lever vidare och älskar min kille ändå

Svar på tråden Min stora kärlek spökar än!