• Anonym

Kissar ofta och mycket!

Hej!

Har sökt om detta problem, men sökfunktionen fungerar inte som jag vill. Tar jag bort "gravid," "mamma", "barn" etc. så får jag ändå fram inlägg med dessa ord med. Skumt!
    Jag har ju alltid symtom som en gravid nämligen...
    Mitt problem är i alla fall att jag måste gå och kissa hela tiden! Det går en halvtimme, så är jag kissnödig igen. Ibland tio minuter, ibland en timme. Saken är den att det är väldigt ofta, och mycket! Dricker jag mycket vatten får jag sota för det hela dagen eller natten sedan, det är inte så kul.
    Jag går inte ner i vikt heller (för man går väl ner i vikt då?), annars kanske det kunde vara diabetes, men då är man väl törstig hela tiden också?
    Jag har en enorm klåda och äckliga flytningar som inte är svamp. (gynekologen har kollat) Kan det ha något med det att göra?
    Det gör inte ont när jag kissar heller, så urinvägsinfektion kan det väl inte vara?

Någon som har en aning om vad detta kan vara?

• Svar på tråden Kissar ofta och mycket!
  • Mesangium

du bör kolla upp det. kan vara njurarna, kan vara diabetes, kan vara vad som helst. du kanske dricker för mycket te och kaffe? gå till doktorn, tycker jag.

• Chantelle

kan vara graviditet .. har du testat?
    men de kan även vara uvi .. jag har problem med uvi och de senaste gångerna har jag inte ens känt att jag har haft de ..

• Anonym

NokGroda

Grejen är att min läkare aldrig tar mig på allvar. Jag är sjukskriven och när jag är där pratar vi om det, sedan har han inte tid att lyssna på mina fysiska besvär. Jag får komma med förslag. Sa att jag mår illa ofta och att man kanske skulle göra lite tester, så det gjorde han. Får väl svar någon gång på om jag har diabetes eller gluten...
    När jag sa att jag kissade ofta, sa han nästan ingenting. Frågade om jag gick ner i vikt och när jag sa nej sa han bara "Då är det inet diabetes" (eller vad det nu var för sjukdom han nämnde)

• Anonym

Chantelle

Nej, det finsn ingen möjlighet att jag kan vara gravid.
    Vad är uvi?

• RonjaRovardotter

uvi=urinvägsinfektion
    Man kan ha det utan att det svider eller gör ont när man kissar

• Anonym

RonjaRovardotter

Ojdå, bäst jag kontaktar läkaren imorgon.
    Hörde om en som hade urinvägsinfektion och hon fick tid direkt för det akn vara farligt!

• RonjaRovardotter

Går det obehandlat kan man bli steril, och det kanske man vill undvika. Kan få andra komplikationer också, inte för att jag kommer på vilka det var, men nåt skit lär det ju vara.

• Mesangium

du kan ju byta läkare. och du kan definitivt ta din tid på dig även om han är stressad eller disträ. han är ju där för dig! .. synd att du råkat ut för en sån.

• Anonym

Oj, hjälp! Tack så mycket för era varningar och tips, ska genast kontakta läkare.

NokGroda
    Ja, jag vet,d et är tråkigt, men min pojkvän tror att min läkare tror att jag får en massa fysiska symtom pga min oro. Så han tar det väl inte på allvar...

• Chantelle

du har all rätt att få byta läkare .. har gjort de själv eftersom jag inte kom överens medm in förra..

• Anonym

Har ringt vårdcentralen nu. Hon var otroligt trevlig, vi pratade en stund och hon rådde mig att ringa en läkare på måndag. Fick faktiskt en annan, för jag har tydligen ingen som jag är listad till. Skönt att få en kvinnlig, det känns bättre för mig.

• Cappes mamma

Hade precis som dig förrut!men ingen läkare visste vad det va...nu har jag klarat mig i 7 månader.

• Anonym

Cappes mamma

Läkare kan man bli galen på ibland!
    Bara en liten parentes om läkare. Har faktiskt en kompis som precis är färdig läkare och han tål inte ens bebisspya... Fast det är lite kul Jaja, det hör ju inte hit.
    Din kissnödighet hade inte något med din graviditet att göra då?

• RonjaRovardotter

Det man ska komma ihåg med läkare är att dom är människor, precis som vi. Jag gick mer än 1 år med artros och en magsjukdom som man inte kunde hitta på Södertälje sjukhus, men man hittade på Akademiska 1 år senare. Så jag håller med alla andra. TS byt läkare.

• Anonym

RonjaRovardotter

Ja, jag tycker mest att det är kul att han är så känslig, jättekul! Han klarar ju att gräva i folks magar och allt sådant, men spyor går bara inte, hihi.
    Däremot får de inte göra misstag! Min mormors mamma dog pga av att en läkare sa att hon hade magkatarr när det visade sig vara cancer... Sådant sker väl än idag och det är skrämmande! Fast det är svårt det där, alla människor gör ju misstag. Nej fy, jag skulle aldrig klara av att vara läkare med allt ansvar!
    Just till detta problem ska jag i alla fall få en annan läkare.

• Cappes mamma

ts-nä det började när min son var ca 8 månader och höll på några månader..blev extra mycke kissnödig om jag var förkyld...hur länge har du haft så här nu?

• RonjaRovardotter

TS

Min styvmammas mamma dog också i magcancer för att läkarna inte kunde klura ut varför hon mådde dåligt osv. Jag tycker synd om läkarna, dom har mycket ansvar, men en del har tyvärr förlorat en del av sin medmänsklighet. Läkare borde kanske jobba 1 vecka eller 1 månad om året med barn. Så dom får medkänslan tillbaka.

Svar på tråden Kissar ofta och mycket!