Fler som VILL ha alla barn hemma??
Jag har valt att ha mina barn hemma.
Douglas är 7år och går i skolan så han är inte hemma men jag lämnar kl9 och hämtar 1400.
Har Elliot 2,5år och tvillingarna Sam och Elise 1år hemma om dagarna.
Elliot hade en plats på förskolan men det känns ju så onödigt att lämna ett så litet barn när man inte måste!
Tror inte heller så små barn har så stort behov av att gå på förskola heller.
Kan man vara hemma med barnen tycker jag absolut man ska vara det!!
Där vi bor nu får man inte vårdnadsbidrag men vi är på väg att flytta till en ort där det finns, då ska jag söka och ha barnen hemma tills tvillingarna blir 3år (Elliot är då 4år).
Jag har fått lite konstiga kommentarer över mitt val att ha barnen hemma, tex "hur orkar du?", "du måste längta efter att få gå tillbaks till jobbet?", m.m.
Men vaddå orka!? Det är mina barn, jag har valt att skaffa dom, klart som fasen jag orkar!!
Längta tillbaks till jobbet!? Skulle inte tro det!! Det är ju fantastiskt att få vara med barnen hela dagarna!!
Jag cyklar me alla 4 barn och lämnar och hämtar Douglas i skolan (ca2-4km/dagen) + att vi några gånger i veckan cyklar till Coop (ca 4km till tur och retur), folk tror inte jag e klok som "utsätter mig" för det...
Kolla in bilen i galleri!
Inte fasen är jag väl konstig eller unik?!
Måste väl för sjutton finnas fler som jag!?
Inte lämnar man väl bort et ena barnet på förskola när man är föräldraledig till syskon??!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-11 13:09
STAV FEL:
"Kolla in bilen i galleri!" Ska vara:
"Kolla in BILDEN i galleri"