• Anonym (svamp?)

har han fått svamp eller nått annat?

min kille klagade för ett tag sen på att han va öm på ollonet. så de gjorde ont när vi hade sex. så vi avaktade några dagar. sen hade vi sex igen. då fick han ont och blev irriterad på ollonet igen.

så han googlade lite å trodde han fått svamp.
    jag köpte canesten eller va de heter. så nu behandlar vi oss båda två.

men jag har inte haft några symptom alls.

va tror ni. är de svamp, eller har han fått en könsjukdom? ortohet?

eftersom jag inte känner nått så blir jag osäker,,,

• Svar på tråden har han fått svamp eller nått annat?
  • Anonym

Låter som svamp, inte säkert att det överfördes till dig.
    behandla kuren ut och se om det blir bättre.

• VesperJesper

Jag har lite svårt att tolka hur "öm" på ollonet kan kännas. Samma sak med att det gjorde "ont" när ni hade sex.

Jag har haft svamp och också haft sex med tjejer som haft svamp. Genomgående kan man säga att svamp ger en känsla av hudirritation och klåda. När man har sex med en tjej som har svamp brukar det märkas först när det har gått (för killen) då känns det genom att det börjar svida på ollonet.

Men att kalla dessa obehagssensationer för "öm" eller "ont" har jag svårt för att förstå. Klåda och sveda är de ord jag skulle använda. Hör med killen om han känner igen de symtomen.

För övrigt......svamp smittar inte nödvändigtvis, och man kan få svamp utan otrohet.

• VesperJesper

Glömde säga....det är inte alls säkert att du märker av att du har svamp. Kör med Canesten eller Pevaryl som extra glidmedel några gånger så fixar det sig ska du se.

• Anonym (svamp?)

jag menade inte att han skulle fått svamp av otrohet. kanske att det inte var svamp, utan nån annan könssjukdom.

det ömmar på ollonet när vi haft sex, har även avbrytit för att det svider, är obehagligt.
    vi använder ju canesten nu båda två. i morgon är sista dagen. men de har inte gått över på honom.
    han tycker den (snoppen) känns obehaglig, så kan kan inte få upp den..

• Anonym

Svampmedel är stakt, så han kan j känna av det också. Det är inte ovanligt att man känner en ömmande smärta, huden på ollonet är tunnt. Smörj med olja ett par dagar, blir det inte bättre så får han se till att få en läkartid.

• Anonym (svamp?)

med olja.. vadå för olja? barnolja?

de vore en bra idé faktiskt

• Anonym

Anonym (svamp?) skrev 2009-09-11 13:51:57 följande:

med olja.. vadå för olja? barnolja?de vore en bra idé faktiskt
    Ja vanlig barnolja, eller olivolja. Går bra med en fet kräm också.
  • VesperJesper

Anonym (svamp?) skrev 2009-09-11 13:44:44 följande:

.......... han tycker den (snoppen) känns obehaglig, så kan kan inte få upp den..
    Det KÄNNS obehagligt när man har svamp :( Att han inte får upp den ordentligt är inget konstigt. Han vet att den är lite nedsatt funktionellt och då tappar petter-nicklas självförtroendet lite tillfälligt.
  • Anonym (svamp?)

ska genast köpa lite barnolja å ta en omgång me den i duschen å smörja honom. nu får de bli ordning på eländet... kan ju inte leva sex löst länge till

• Anonym

Det är inte så att du har en koppar spiral? Min kompis var tvungen att ta ut sin nu då de har krånglat länge. BM sa att vi vissa fall kan killen känna av spiralen då trådarna kan kännas (på nå vis) under sex.
    De gjorde det för hennes kille, han kände av den.

Ett annat förslag bara om de är så att du inte har svamp men kanske en koppar spiral :)

• Anonym
    Anonym skrev 2009-09-11 14:11:51 följande:
    Det är inte så att du har en koppar spiral? Min kompis var tvungen att ta ut sin nu då de har krånglat länge. BM sa att vi vissa fall kan killen känna av spiralen då trådarna kan kännas (på nå vis) under sex. De gjorde det för hennes kille, han kände av den.Ett annat förslag bara om de är så att du inte har svamp men kanske en koppar spiral :)
    Det är en helt annan känsla. Det sticks. Men det är inget obehag efteråt.
  • Anonym (svamp?)

ja jag har det. men de har han känt nån gång.. men de e inte de som känns

• Anonym (intimoljan)

köp intim olja och gkräm kan han använda varje gång han duscha,,, det gör min gubb, finns på apoteket,, ps min hade samma problem

• Anonym (svamp?)

gkräm?

intim tvål från apoteket har vi som vi använder...

• Anonym (intimoljan)

Anonym (svamp?) skrev 2009-09-11 15:42:05 följande:

gkräm?intim tvål från apoteket har vi som vi använder...
    använd inte tvål det torka ut och gör saken värre,, använt oljan mycket bättre,, sedan efer han har använt svamp medlet så finns det en krän som heter intim fukt , det får ollonet och förhuden och läka efter själva behanlingen ,det blir rejält ömt på killens penis efter använt svampmedel .. sätt det själv
  • VesperJesper

Anonym (intimoljan) skrev 2009-09-11 16:41:01 följande:

Anonym (svamp?) skrev 2009-09-11 15:42:05 följande:
    .....................det blir rejält ömt ......efter använt svampmedel.....
    Män ska vara ömma ;)
Svar på tråden har han fått svamp eller nått annat?