Mens efter mensen (ej mellanblödning)
Hej! Slutatde med p-ring förra månaden och nu i söndes fick jag min första "riktiga"mens och den va riklig från första början...till å med tis sen trappade de ner och igår hade jag ingen alls sen idag på em så fick jag en ny blödning å då var det klar rött blod inte blandat med flytningar... Vad kan detta bero på? Är detta bara en forts. av min mens som ja hade i tis eller vad? Och nu försöker jag få det klart med hur jag ska räkna i min ÄL-kalender? Ska jag räkna med fler dagar med mens och omräkna när min ÄL infaller? Snälla hjälp mig med att släppa dessa tankar!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 12:21
Var även ute med ett par vänner igår och drack en öl och idag känns det som om jag drack 5(!) man blir ju orolig på hur ens kropp reagerar nu... Jag blöder någon stor mångd idag dock. Tog ett grav.test i lördes dagen innan jag fick mens och då va de ett streck i rutan så ja kan väl inte vara gravid?!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-12 20:02
Nej jag trodde inte att jag var gravid =) Inte alls det jag menade... tyckte det va bara så märkligt att min mens gjorde ett uppehåll och kom sen tillbaka...har aldrig hört nån annan haft de så men kroppen håller väl bara på att ställa om sig efter 12 år av p-skydd.
Tack iaf för svaret=)