• Muumin

Aktiviteter/lekar kalas för 12-åring?

Hej alla!

Jag har en bonusdotter som fyller 12. Hon ska ha kalas för sina kompisar och visste inte vad de skulle göra. Vi ska vara hemma i vårt hus.. Nån som har något förslag på lek eller aktivitet som passar?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Aktiviteter/lekar kalas för 12-åring?
  • Helena77

Gör iordning pizzadeg och dela upp i lika stora bitar.
    Ställ fram olika tillbehör som ost,skinka,champinjoner,räkor,ananas,salami,banan mm och låt dom göra sina egna pizzor.

Sen äter dom pizza och dricker läsk och har det mysigt.

Har ni singstar är ju det jättekul.Annars kanske ni kan slå på en bra film och bjuda på popcorn,chips och godis.

• jessicolors

Min dotter fyllde nyligen år och hade 4 st gäster (de närmaste kompisarna) så de var totalt 5 st. Jag gjorde en tipspromenad - som de fick gå inne för det spöregnade, men det var kul ändå - med 12 st frågor. Frågorna var av den typen att de själva fick tävla fram vad som var det rätta svaret. Ungefär som den där vuxentipspromenaden fast med lite mer åldersanpassade frågor.
    Det var 1 x 2 alternativ med namnen på festdeltagarna och jag hade kollat så alla var med ungefär lika många gånger
    Några av frågorna var:
    *Vem rockar fett?
    Rocka rockring längst (vi har bara en rockring men de fick göra i tur och ordning)
    *Vem suger?
    Suga upp ett glas vatten först med sugrör
    *Vem är sötast?
    Äta en munk först utan att slicka sig runt läpparna. Eller plan B som vi fick köra med för alla var så mätta - blåsa en sockerbit över golvet med sugrör och först vinner.
    *Vem är äckligast?
    Spotta en grön groda längst
    *Vem är snyggast?
    Sminka sig snabbast med ögonskugga, läppstift och 20 fräknar (med typ ögonpenna)
    *Vem är musikalisk?
    Tugga några marie-kex och snabbast vissla Blinka Lilla Stjärna

Etc, etc, bara fantasin som sätter gränser. ;)

Sen delade vi upp tävlingarna så de gjorde 6 st först, sedan var det tårtdags (eller vad man nu vill bjuda på) och efter en stund så var det dags för resterande 6.

De gjorde också en annan lek där ingen vinner men det ska gå snabbt som attan och var väldigt roligt för mig att titta på. ;) Men de hade riktigt, riktigt roligt också.

Jag hade köpt en Marabou 200 gram, lagt på en bricka på bordet, alla hade varsitt par bestick och vid brickan låg en par tumvantar.
    Sedan slår man med tärning, den som får en sexa får ta på sig vantarna och börja på chokladkakan (som alltså ligger med pappret på=svårt att öppna med vantar). Resten av gästerna slår runt med tärningen som galningar för de vill åt chokladen, som när den väl är öppnad BARA får ätas med besticken, och man måste ha vantarna på sig.

• Muumin

Tack så jättemycket för svaren Lite sent tack, men bättre sent än aldrig...
    Det blev ett lyckat kalas

Ska skriva upp lite tips så jag har i framtiden!

Tack!

• Hannah76
    Muumin skrev 2009-09-30 20:42:14 följande:
    Tack så jättemycket för svaren Lite sent tack, men bättre sent än aldrig...Det blev ett lyckat kalas Ska skriva upp lite tips så jag har i framtiden!Tack!
    Vad blev det för kalas? = )
  • IoE
    jessicolors skrev 2009-09-13 17:44:51 följande:
    Min dotter fyllde nyligen år och hade 4 st gäster (de närmaste kompisarna) så de var totalt 5 st. Jag gjorde en tipspromenad - som de fick gå inne för det spöregnade, men det var kul ändå - med 12 st frågor. Frågorna var av den typen att de själva fick tävla fram vad som var det rätta svaret. Ungefär som den där vuxentipspromenaden fast med lite mer åldersanpassade frågor.
    Det var 1 x 2 alternativ med namnen på festdeltagarna och jag hade kollat så alla var med ungefär lika många gånger
    Några av frågorna var:
    *Vem rockar fett?
    Rocka rockring längst (vi har bara en rockring men de fick göra i tur och ordning)
    *Vem suger?
    Suga upp ett glas vatten först med sugrör
    *Vem är sötast?
    Äta en munk först utan att slicka sig runt läpparna. Eller plan B som vi fick köra med för alla var så mätta - blåsa en sockerbit över golvet med sugrör och först vinner.
    *Vem är äckligast?
    Spotta en grön groda längst
    *Vem är snyggast?
    Sminka sig snabbast med ögonskugga, läppstift och 20 fräknar (med typ ögonpenna)
    *Vem är musikalisk?
    Tugga några marie-kex och snabbast vissla Blinka Lilla Stjärna

Etc, etc, bara fantasin som sätter gränser. ;)

Sen delade vi upp tävlingarna så de gjorde 6 st först, sedan var det tårtdags (eller vad man nu vill bjuda på) och efter en stund så var det dags för resterande 6.

De gjorde också en annan lek där ingen vinner men det ska gå snabbt som attan och var väldigt roligt för mig att titta på. ;) Men de hade riktigt, riktigt roligt också.

Jag hade köpt en Marabou 200 gram, lagt på en bricka på bordet, alla hade varsitt par bestick och vid brickan låg en par tumvantar.
    Sedan slår man med tärning, den som får en sexa får ta på sig vantarna och börja på chokladkakan (som alltså ligger med pappret på=svårt att öppna med vantar). Resten av gästerna slår runt med tärningen som galningar för de vill åt chokladen, som när den väl är öppnad BARA får ätas med besticken, och man måste ha vantarna på sig.
    Fanns det fler frågor? Skulle du kunna skriva dem????
  • JA77
    IoE skrev 2013-02-12 20:12:55 följande:
    Fanns det fler frågor? Skulle du kunna skriva dem????

Nästan fyra år gammal tråd...
Svar på tråden Aktiviteter/lekar kalas för 12-åring?