• Katey

Förhöjd temp, graviditetssymptom?

Halloj!
    Finns här någon som vet något om förhöjd temperatur som graviditetssymptom?
    Har man det i början ifall man är gravid?
    Läste någonstans att tempen gick upp vid ÄL och sedan ner före mens ifall man inte var gravid. När går den ner i sådana fall? Någon som vet något?

• Svar på tråden Förhöjd temp, graviditetssymptom?
  • lottii

Ja direkt när du blir gravid kan du tydligen få en förhöjd temp ungefär som ÄL. jag fick det, är 5+0 idag och haft förhöjd temp sen ÄL

• lottii

eller möjligen veckan efter ÄL.... har iaf sedan jag testat positivt

• Katey

Tack för svaret lottii och grattis till plusset!
    Hur mycket förhöjd är din temperatur?

• lottii

Från 36,9 till 37,3

Tack.

Har du precis haft ÄL?

• Katey

Nej. Jag har gjort IVF. Plockades på ägg för 14 dagar sedan (räknas som ÄL) och fick insatt två embryon för 11 dagar sedan. Har känt mig varm de senaste dagarna och när jag tog tempen så upptäckte jag att jag har ca 0,5 grader mer än vanligt. Men har mensvärk och har fått minus på gravtest så mensen är nog tyvärr på gång. Funderar på om inte tempen borde sjunka innan mensen sätter igång?

• lottii

Jo, hoppas hoppas att det inte är mensen som är på g utan att det lyckades. Det kan vara för tidigt för utslag på gravtestet också. Fick mensverk flera dagar innan beräknad mens. När jag väntar mens brukar mensvärken komma natten innan mensen. Så hoppas hoppas att det lyckades.
    Den borde ha sjunkit :)
    När är det du ska ha mensen?

• Katey

Ifall det ska bli mens så borde den komma imorgon, så har det i alla fall varit vid våra tidigare IVF som misslyckats.

• lottii

Usch ja, den där förbaskade mensen. Hatar den varje gång lika mycket........ Men det är bara att jobba på, ni är inte ensamma. Vi hade precis påbörjat en utredning och har diskuterat IVF men så fick vi det efterlängtade plusset förra fredagen. Men vi, framförallt jag oroar mig sjukt mycket ändå, dessa veckor till 12:e veckan har löpt ut känns som en evighet.
    Har ni lyckats någon gång?

• Katey

Förstår att du oroar dig, det hade jag också gjort. Tror man kanske gör det ännu mer ifall man fått kämpa länge innan man plussade. Håller tummarna för att allt ska gå bra för er!

Vi har aldrig lyckats tyvärr. Har försökt få barn i 2.5 år nu och har under det sista året gjort fyra IVF-behandlingar (är på den fjärde nu). Man börjar ju tyvärr tappa hoppet...

• lottii

Lätt att tappa hoppet.... Vi skaffade hund efter ca två år. Ska inte säga att vi aktivt försökt i två år, men det var 2,5 år sedan jag slutade med p-piller. Vi var bara inte så "aktiva" första året eftersom jag fick nytt jobb och så. Men efter ett år började vi kolla med ägglossningstest och då fick vi till det med en gång. Slutade i missfall vecka 11 (fast det hade dött flera veckor tidigare-inte kul att gå så länge då). Kände mitt i sorgen att vi åtminstone hade lyckats. Sen blev vi gravida i mars igen, en extremt lång väntan... men väldigt tidigt missfall. Då började vi lämna prover. Min man ska lämna ytterligare ett prov i oktober och vi har sagt att han ska göra det för man vet aldrig med denna graviditet. Sen står vi på kö för IVF, men hade gärna gjort det privat också om man bara visste om det gick. Men det är ju onekligen ingen garanti det heller. Kanske har hunden fått oss att tänka på annat, kanske inte, glad är jag i honom. Det är inte vår egna utan vi är "extra föräldrar". Många som säger att det är bra att försöka hitta något annat att tänka på, även om det inte är stor tröst så en del.

Usch ja, att det ska vara så jobbigt att skaffa barn......
    Håller tummarna för er.

• lottii

En liten solskenshistoria. En nära väninna till mig, hennes killes syster med man har gjort flertalet IVF, helt otroligt men jag tror faktiskt att hon sa 15!! Kan det stämma? Ja iallafall så blev de då gravida och fick reda på att det var tvillingar. Lyckan var fullständig. Efter ca 24 veckor började hon öppna sig och det blev ilfart till Linköping (de bor i Småland) där hon blev liggandes. Hade hon fött då var det verkligen fara för barnens liv, de hade förmodligen aldrig klarat detta. Och paret sa då att det var deras sista försök, de hade inte gått igenom det en gång till. Kvinnan blev liggandes i tror det var nio veckor innan hon kunde föda utan större risk och allt gick jätte bra. Tvillingarna är nu några månader gamla och familjen överlycklig. Man ska aldrig tappa hoppet.

• tusenliljor

jag hoppas jag är gravid. Har alla olika gravsymtom men framförallt att tempen är högre än vanligt. Ligger nu på 37.3 som det gjort i några dagar. Tempade mig inte efter äl så vet inte exakt när tempen höjdes. men jag ska ha mens nu i dagarna och den borde ju ha sänkts om det inte va graviditet på g. Eller vad tror ni?

Svar på tråden Förhöjd temp, graviditetssymptom?