Vi har precis gjort samma upptäckt med vår dotter. Äntligen ahr vi kommit fram till vete och majs. Den kombinationen är inget att hurra för visserligen men skönt att veta vad det är. Vår dotter är 1,5 år och hon blir väldigt speedad, irriterad, arg och får ont av vete och majs. Dietisten har tyckt att det skulle vara för osannolikt att hon inte skulle tåla varken majs eller vete. Därför känns det "skönt" att hitta ditt inlägg här även det som sagt inte är någon rolig kombination.
Baka på rismjöl är inte lätt, jag försökte idag första gången. Gjorde brödkakor i stekpanna. Har inget recept, men vet att dietisten har ett men det fick vi inte eftersom hon inte tyckte det var nödvändigt :(
Vet du om hirs är gjort av majs?
Vår dotter kan inte äta glutenfria produkter heller eftersom de är baserade på antingen vete- eller majsstärkelse. Kan du äta något som är gjort på det?
Rismjöl är det enda jag kan säga att man kan ersätta med, men det är galet svårt att baka på! Återkommer med recept om du vill, när jag tvingat ur dietisten det:)