• Skummis

Badkarsskötbord?

Hej!

Undrar över det här med badkarsskötbord!

Är de stabila även när bebisen blir större och börjar röra på sig och sprattlar med benen eller fungerar de bara bra för de allra minsta? Tycker de ser lite gängliga ut...
    Vilken maxvikt är det på dem? Dvs hur stort barn får/kan man ha på skötbordet?
    Var ligger de i för prisklass? Har bara sett en variant och den kostade 1500 kr vilket kände lite dyrt...
    Annat man behöver tänka på?

• Svar på tråden Badkarsskötbord?
  • vinkan24

Vi ha ett badkar med skötbord under! Är jätte nöjd med det. Min dotter är nu 9 mån. Och jag tycker den är stabil!

• zamihr

Vi hade vårt till 1 års ålder, hade nog haft det betydligt längre om det inte va för att vi flyttade och då inte längre hade samma plats för det!

• Skummis
    vinkan24 skrev 2009-09-11 16:43:44 följande:
    Vi ha ett badkar med skötbord under! Är jätte nöjd med det. Min dotter är nu 9 mån. Och jag tycker den är stabil!
    Jag menar ett skötbord som sätts på badkaret - lät som du menade ngt annat?
  • Niinis

tänkte själv köpa tills jag hörde att en väns bar nnästan ramlade ner därifrån då den var så ostabil!

• Lina D

Tvättbjörne Smart skulle jag säga. Jag har just nu föregångaren Classic, men den nya är updaterad på många sätt, bl.a för att tåla stänk, annat material på skötbordet.

• P79

Vi köpte ett sniglar fårn IKEA, tror jag att det heter. Sågade av benen och ställde på badkaret. En nackdel dock det är ganska kort men har funkat bra ändå.

• LyckligaGatan

Vi köpte vårt på Babyproffsen, är kanonnöjda! Hur länge det funkar kan jag inte svara på, hon är bara 7 veckor än..

Min familj är mitt allt
  • inteän

Vi har ett Tvättbjörne basic, funkar prima (bebis väger 8 kg). Det gungar lite, men det är ju i själva konstruktionen och det känns inte som det finns någon risk det går sönder eller ska falla av, det går liksom inte. Bebis tycker däremot det är ganska kul när det gungar (ungefär som babysitter.) Vi lyfter av det för att duscha, funkar också bra.

Jag skulle köpa ett sånt igen om jag skulle välja om, med tanke på vårt lilla badrum där inget annat får plats och jag vill ha skötplatsen i badrummet med nära till vatten osv.

Köpte det för 300 på blocket :)

• Lindizzi

Har precis köpt Tvättbjörne basic från Barnens hus, tydligen har de gjort om det skötbordet eftersom numera finns det inget stålnät under skötdynan utan skötdynan hängs upp med spännen och kardborreband, det tycker jag känns lite rangligt men de skulle väl aldrig sälja något som var farligt för barnet så jag hoppas det blir bra ändå!

Hoppas och hoppas...
  • Pyttismamman

Vi har tvättbjörne classic, varianten som man kan fälla upp. Dottern är nu drygt 1 år och jag tycker det är väldigt stadigt fortfarande. Har absolut inga planer på att ta bort det på ett bra tag :)
    Kan verkligen rekommenderas!

• Miss Skellington

Har ett BabyCare badkarsskötbord från Babyproffsen. Har funkat klockrent och dottern är nu 18 månader. Stabilt och lagom höjd. Enda nackdelen med att ha skötbordet på badkaret är att badkaret sällan blir använt till att bada i. Nu är ju jag en "duschmänniska" iallafall, men ändå...

• Tessou

Skummis;
    Vi har Tvättbjörne Basics - bild finns i galleriet. Vi är jättenöjda, sonen är snart 8 månader.
    Har dock för mig att det är till 12 Kg och han väger över 10 nu... vad ska man ha sen då?

• Kodia
    Tessou skrev 2009-11-20 19:16:28 följande:
    Skummis;Vi har Tvättbjörne Basics - bild finns i galleriet. Vi är jättenöjda, sonen är snart 8 månader.Har dock för mig att det är till 12 Kg och han väger över 10 nu... vad ska man ha sen då?
    Äsch, det funkar säkert sen med! Vår son vägde nog 18 kg när vi slutade använda skötbordet till honom. Vårt var ändå vingligare än andra jag sett, men det vinglade ju bara några centimeter, det var ju liksom aldrig någon risk att det skulle välta eller gå sönder. Stör man sig på gungande är det bara att sätta ena höften emot kanten.
  • happy 78

har tvättbjörne classic. Jättebra. sonen sprattlar som en tok men skötbordet håller pall för det men jag vaktar såklart så han inte ramlar ner.
    För övrigt så brukar han ligga där när jag duschar o det är så spännande så då är han helt still
    Är glad att jag valde ett badkarsskötbord o inte ett i nåt annat rum eftersom det ofta kissas o så när blöjan tas av..

• Tessou

Kodia;
    Får hoppas det håller för sonen också.. Det finns inga skötbord som är ''fortsättningen'' på den vi har nu?

Svar på tråden Badkarsskötbord?