• LabLover

När är det dags att byta till större hål på dinappen till flaskan?

Min dotter är 3,5 månad och snart är det dags för oss att byta ut BabySemp2 mot BabyPlus.

När har ni bytt ut lilla hålet mot ett större för ersättningen? Jag inbillar mig att det kommer att underlätta för mig att fortsätta med min delamning om jag håller mig till det minsta hålet så länge jag ger modersmjölksersättningen.

Hur har ni andra gjort?

• Svar på tråden När är det dags att byta till större hål på dinappen till flaskan?
  • Andy Pandy

Hej! Vi var tvungna att byta dinapp när vi gick över till Baby Plus. Det lilla hålet geggade igen hela tiden av den något tjockare ersättningen.

• lill linda 82

Det där beror väl lite på vad du har för nappflaska o ger med... har du tex aventflaska ska du byta napp efter en månad,o byta efter som månaderna går...

• mojkan

Vi bytte inte napp från Baby Semp till Baby Plus då det står på våra nappar att de ska användas till bröstmjölksersättning. Däremot kommer vi byta nu när han ska få välling.

• LabLover

lill linda: Frågan var när ni bytte till större STORLEK på hålet, inte hur ofta man byter ut nappen. När eller om gjorde du det?

Jag använder Bambinos flaskor och nappar och där står det att både nr 1 (det minsta) och nr 2 kan användas till bröstmjölksersättning. Olika besked alltså... Vi får väl se om det fungerar med lilla hålet till BabyPlus. Någon mer?

• luzorsus

vi använder fortfarande det minsta hålet, använder ESSKA flaskor, har använt dem till ersättning och nu till välling......................de större hålen går för fort för henne............

• päron

Jag använder fortfarande minsta hålet, använder ESSKA, apotekets o MAM dinappar. Det går bra för oss Vi använder Babyplus sen ca 3v.

• Jefa

Emma är snart 6 månader och hon måste fortfarande ha det minsta hålet. Prova ett större hål och se hur hon reagerar. Emma kunde inte alls äta med ett större hål.

Svar på tråden När är det dags att byta till större hål på dinappen till flaskan?