• Anonym (bollen)

hur mycket chokladbollar får man äta???

Har just gjort en sats med chokladbollar på 100 g smör, 3 dl havregryn, 1 dl socker. Hur mycket av det är rimligt att äta upp ikväll? (är periodvis hetsätare ((därav känsliga rummet) och har ingen koll på vad som kan vara rimligt). Normal vikt.

• Svar på tråden hur mycket chokladbollar får man äta???
  • Anonym (chocolate freak)

rimligt är väl 1-2 st
    men jag skulle nog äta mycket mer..
    när sambon gör kladdkaka brukar vi dela den på 2 haha

• Anonym (bollen)

haha det blev ju bara två stora. så då är det rimligt att äta allt då?? säg i procent istället

• Anonym (1)

kolla innehållsförteckningen på margarinet kcal/100g lika så sockret, kakao innehåller också mkt kcal.

Normal viktig?
    Vill du käka upp över en hel dags reson i kalori innehåll i all sats så varså god.
    Funderat är KBT?

Det är i längden att försöka hitta ett normalt och hållbart betende till maten.
    Har själv ätstörningar.
    så det är ett jevla dilemma.

ät något innan, lite mer nyttigt innan, så kanske du inte orkar äta lika mycket av de andra?!

• MissKaos

Jag hade gladeligen proppat i mig allihop under en kväll men inte alla på en gång och legat som en säl i soffan och päst.
    HAr haft bulemi, men är helt frisk. Ät inte fler än att du har kontroll och mår bra.

• Anonym (bollen)
    pigglet skrev 2009-09-11 20:30:16 följande:
    Rulla dem stora som köttbullar ungefär. 1-2 st är då "normalt"
    oj vad lite...
  • Anonym (bollen)
    MissKaos skrev 2009-09-11 20:32:29 följande:
    Jag hade gladeligen proppat i mig allihop under en kväll men inte alla på en gång och legat som en säl i soffan och päst. HAr haft bulemi, men är helt frisk. Ät inte fler än att du har kontroll och mår bra.
    okej. jag äter nog alla nästan iaf.
  • Fisk i en skål

Jag skulle nog äta 1...max 2(små)...sen är jag kräkfärdig!...

Men sambon skulle nog kunna klämma  sig 4-5(små)... 
  • jenny99

Förut kunde jag lätt äta halva,alltså 10 av 20 bollar.

Men idag äter jag så lite sötsaker,så jag tror 3 går max ner.

• Anonym

Hur många som är rimligt att äta beror ju också på hur ofta man äter chokladbollar. man kan ju äta upp hela satts choklad bolar i kväll om mansen inte äter så mycket onyttigt på någon månda halv år eller så så allt beror som sagt var också på hur ofta inte enbrt hur mycket.

Svar på tråden hur mycket chokladbollar får man äta???