• L E A

Skostorlek på era 5-åringar?!

Blev så förvånad inna när jag skulle mätte min sons fot och den mäter 20,5. Min mamma jobbar inom skobranchen och säger att han ska ha storlek 32/33?! Tycker det låter så stort eller hänger jag inte med?! Är det normalt?! Sko ska tydligen va 1-1½ cm större än foten. Är inne på kavatkängan, den är 22,2 i storlek 33

• Svar på tråden Skostorlek på era 5-åringar?!
  • kmh

Dottern är 5 1/2 år och har storlek 31, men det är väl väldigt olika vilken storlek de har.

• L E A

Det är säkert helt olika men jag blev bara så förvånad. Han hade 31 i sandalerna han hade på sig nu i sommar.

• Cirrus

Min son är 4,5 år och kommer att ha str 31 på sina kängor i vinter.

• Razzla

Anton är 5,5 och har str 31 nu men på nästa sko vi köper kommer vi nog få gå på 32 för att ha de svängrum som ska vara.. Hans fötter har växt helt galet under försommaren och de skor vi köpte i början på sommaren kan han inte ha alls mer..

• Dreamrose

Min son blir 5 i okt och han har strl 28 på skor. Han verkar ha små fötter?

• ashera

Min son fyllde nyss 5 och har strl 28.

• Analoga

L E A skrev 2009-09-11 21:26:39 följande:

Blev så förvånad inna när jag skulle mätte min sons fot och den mäter 20,5. Min mamma jobbar inom skobranchen och säger att han ska ha storlek 32/33?! Tycker det låter så stort eller hänger jag inte med?! Är det normalt?! Sko ska tydligen va 1-1½ cm större än foten. Är inne på kavatkängan, den är 22,2 i storlek 33
    Min dotter har storlek 32-33 på sina skor, men hon är lång för sin ålder också.
  • Frisören

Lite OT men jag är 25 och har 35 så självklart är det olika=)
    Jag lär ha haft stl 20 när jag var 5 typ hahah!

• L E A

Blev i alla fall 32 i ett par super snygga timberland höstkängor! Expediten blev oxså lite förvånad! Han är 117 lång!

• mamma till 2 frön

Min tjej är liten, 106cm, men har storlek 28 nu i skor. Har faktiskt fått kommentarer om varför hon har så stora skor... Jag skrattar mest åt det då jag själv hade 36 i skor i år 3 men stannade på 38.

• m med tre stjärnor

Min dotter som blev fem i april har rätt små fötter, hon är över 120 cm lång men har bara 29 ungefär i skor... Min fyraåring är runt metern men har redan 25.

• Snossan

Precis blivit 5 år och har 19½ cm i fot och drar 33 i vinterskor.

I Thailand kallde dom våra pojkar(2 åring 17cm) för hober

• overandout

5 -åringen född på sommaren med storlek 31 på sommarskor. Vinterskorna blir 32 .
    Han är ca 122-123 cm lång så han s fötter är ganska normal till längden.
    Som 1 1/2 åring hade han storlek 25-26 :(

• mannehund

30 är oftast lagom för vår tös. Å andra sidan har lillebror som snart fyller 4 också 30....

• EmmaMatilda

Hon är 5 1/2 år och har 27-28 nu kankse större i vintekänga, var 110 i sommras

• verrron

vår 5-åring hade strl 30 på sommarskorna och är väl 108-110 cm lång (kort)

Svar på tråden Skostorlek på era 5-åringar?!