• Mirris

Om man bor i Närke åker till Ullared.. vilken väg? Över Göteborg eller Jönköping?

Hmmmm.. kategorin Resor känns lite knepigt.. men men

Vilken väg är bäst? Över JÖnköping är några mil kortare... men kanske sämre väg?

Hur åker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-11 23:10
    Asså, jag är inte bara trött... jag är jättetrött.

Rubriken skulle ju vara "Om man bor i närke OCH VILL ÅKA till Ullared.... "

Skrämmande så seg i huvet man kan bli

• Svar på tråden Om man bor i Närke åker till Ullared.. vilken väg? Över Göteborg eller Jönköping?
  • Pappa G

Spontant närmast avtåndsmässigt över Jönköping.
    Och så kan man ju välja ena sidan Vättern ner, och andra upp om man vill det..

• Mirris

Åker man man över Jönköping så måste man genom massa städer.. Askersund o Motala o så. .. över Göteborg så är det motorväg största delen.

När jag åkte för nåra år sen så åkte vi buss. Mitt iskogen fick vi vända om, för en bil hade krockat med en älg. Och sen letade sig busschaffören fram på småvägar genom skogen.

Skillnaden avståndsmässigt ligger bara på runt 4-5 mil. Det lutar nog åt att vi tar E20 ner över Göteborg 4-5 mil längre, men borde vara runt 1 timma kortare i tid. Känns lättare att hitta också, bara rakt fram tills vi kommit en bit nedanför Göteborg.. sen en vänstersväng o vips är vi framme *haha*

• Pappa G

Fast vägen från Varberg in till Ullared är väldigt krokig och med flera samhällen också..

Svar på tråden Om man bor i Närke åker till Ullared.. vilken väg? Över Göteborg eller Jönköping?