varför gör han så?
min hund kommer ofta och vill lägga sej med sin hals mot mitt ansikte. Varför gör han så?
tänker ju att de kan ha något med dominans att göra?
min hund kommer ofta och vill lägga sej med sin hals mot mitt ansikte. Varför gör han så?
tänker ju att de kan ha något med dominans att göra?
Har han huvudet högre än ditt är det tecken på dominans. återgå alltid till vargarnas beteende googla och läs och lär
jojo jag vet, men har bara aldrig sett en hund göra på just detta sätt innan..
Tänkte på de att hundar eller vargar som dödar hugger ju mot strupen. och att en hund som då frivilligt blottar sin hals tyder på underlägsenhet eller att den måste lita på den person eller hund som den blottar för?
Och i detta läget nu när han kommer och lägger sin hals mot mitt ansikte, mot min mun, hade jag velat hade jag bara kunnat öppna käften och bita/döda honom.
Är inte så bra på att förklara men hoppas ni fattar hur jag tänker iaf :P
Har en liten plutt som gärna och ofta lägger sitt huvud över mitt ansikte när jag ligger i soffan. För honom har det inget som helst att göra med dominans, utan bara ett sätt att visa sin tillgivenhet på. Samma sak när han lägger tassarna om halsen på mig som för att "kramas". Börjar man i dessa lägen att klia honom i ljumskarna så kommer det först ett "Mmmmm"-ljud, sen totaldäckar han
Sen är jag väl rätt ökänd i dessa hundtrådar med att vara en kraftig motståndare mot dominanssnacket hit och dit numera iofs
trycker han ner huvudet är det dominans.... lägger han sej där och myser så är det nog mysigt just där... saknar kanske slaget av mammas hjärta.