Lergigan och sömnproblem
Hej!
Någon som vet hur lergigan brukar funka om man har sömnproblem? Tar det lång tid innan man får effekt? Jag har tidigare tagit propavan och den tar 1-2 timmar innan den verkar för mig.
Hej!
Någon som vet hur lergigan brukar funka om man har sömnproblem? Tar det lång tid innan man får effekt? Jag har tidigare tagit propavan och den tar 1-2 timmar innan den verkar för mig.
Lergigan funkar enligt min erfarenhet väldigt olika. För många är den en perfekt hjälp att somna rätt fort och sedan är de pigga när de vaknar. Tyvärr får en del ingen effekt alls..lite slöa kanske. Om Lerggan funkar så är det bra. Det är en snäll medicin. propavan är rävgift om du frågar mig, men de har ju sina användare, så vissa trivs väl med den.
Jag fick Legirgan för sömnen, och jag tycker den funkar lite olika beroende på dagsformen så att säga. När den funkar är den toppen, naturlig trötthet och ingen "baksmälla". Tar väl max en timme innan den tar. Dock tycker jag att den är totalt verkningslös ibland.
Tack för svaren!
Jag får väl testa mig fram och se hur det går. Propavan funkar i princip alltid för mig, men jag får så hemska krypningar i benen.
Hoppar in här, är dessa receptbelagda? Och isåfall, vad har ni för problem som gjort att läkare skrivit ut dom? Skulle med behöva lite sovhjälp pga av sd/mensvärk samt foglossning. Tar alvedon, hjälper lite men har svårt att somna om och blir orolig/rastlös....
Oki, tack för svaren, ja, man blir verkligen inget trevlig alls...=) Får bli ett samtal till läkaren i morgon då.
För mig funkade 50 mg legigan fin fint, jag har annars när jag inte var gravid vart tvungen att ta både insomning & sömntablett för att få en natts sömn.
Men man ska inte ta varje natt för då försvinner effekten ganska snart, utan gör ett uppehåll på nån natt emellanåt, kanske en natt i veckan iaf, minst....
Lycka till & hoppas ni får sova