• Azurblå

Bra blöjhink?

Sonen har just börjat äta och nu är det väl bara en tidsfråga innan jag vill köpa en riktig blöjhink som försluter bra, har haft vanlig pedalhink innan, så jag hör efter här med tips.

Jag har hört att gratishinken man får inte är så bra, att det luktar ändå. Någon med erfarenhet, är det så? Tips isåfall på någon bra? Har kollat in sangenic och Tommie Tippee, men de kostar ju en del. Vill inte köpa en dyr i onödan menar jag, som ensamstående förälder utan annat ekonomiskt bidrag än barnbidrag...

• Svar på tråden Bra blöjhink?
  • Trollet Ludenben

Vi harv gratishinken och den luktar inte. Men vi använder inte den. Lägger bläjan i vanlig hundbajspåse och i en vanlig blöjhink. Luktar inget

• Två ska bli tre

Vi har köpt vår "blöjhink" på IKEA.
    KNODD pedalhink heter den och kostar 149kr.
    Den funkar superbra och det luktar inget. Vi köper billiga plastpåsar till den men man kan använda vanliga plastpåsar i den!
    Rekomenderas starkt!

• Pandoras box78

Vi har gratishinken och tycker inte den luktar. Negativt är väl att refillerna inte är lika gratis...

• Honeyrose

Två ska bli tre skrev 2009-09-12 11:01:41 följande:

Vi har köpt vår "blöjhink" på IKEA. KNODD pedalhink heter den och kostar 149kr. Den funkar superbra och det luktar inget. Vi köper billiga plastpåsar till den men man kan använda vanliga plastpåsar i den! Rekomenderas starkt!
    va skönt att veta att den funkar bra.. har tänkt köpa den men visste inte riktigt.. tycker gratis hinken e jobbig att trycka ner i... blöjan går ju ok men alla papper man torkar med da...?
  • Chili mum

Jag tycker inte om blöjhink alls.
    Jag la bajsblöjor i hundpåsar och knöt ihop.
    Fungerade lika bra!!

L 041216 & M 060224 & A 090630
  • Två ska bli tre
    Honeyrose skrev 2009-09-12 14:36:42 följande:
    Två ska bli tre skrev 2009-09-12 11:01:41 följande:
    va skönt att veta att den funkar bra.. har tänkt köpa den men visste inte riktigt.. tycker gratis hinken e jobbig att trycka ner i... blöjan går ju ok men alla papper man torkar med da...?
    Ja, pedalhinken är riktigt bra! Har man händerna fulla så trampar man ju bara upp locket med fötterna och kastar i det som ska kastas.
    Det finns även en hink som är större men i den lilla som vi har ryms flera dagars konsumtion av använda blöjor. Dock så tömmer vi vår varje kväll, känns fräschast så.
    Som sagt en jättebra investering! :)
Svar på tråden Bra blöjhink?