• Anonym

Laurentiikliniken i Lund

Någon som gjort vul där? Är de bra? Har de bra utrustning?

Finns det någon annastans i Lund man göra vul annars?

• Svar på tråden Laurentiikliniken i Lund
  • Frankie

Hej!

Jag gjorde mitt första VUL någonsin på Laurenti i Lund. Det var hösten-06 så jag minns inte exakt hur det var men man såg ju det lilla som fanns att se. Har för mig att det var billigt med typ 300 sek. Jag hade en manlig gynekolog som hette Robert, tror jag.
    Men som sagt...det var 3 år sedan nu...2 barn sedan! : )

• Anonym
    Frankie skrev 2009-09-12 08:58:13 följande:
    Hej!Jag gjorde mitt första VUL någonsin på Laurenti i Lund. Det var hösten-06 så jag minns inte exakt hur det var men man såg ju det lilla som fanns att se. Har för mig att det var billigt med typ 300 sek. Jag hade en manlig gynekolog som hette Robert, tror jag. Men som sagt...det var 3 år sedan nu...2 barn sedan! : )
    Tack! Minns du vilken vecka du var i när du gjorde det? Alltså exakt, t ex 6+3 eller så?
  • Mariohn

nejnejnej akta dig för fan!!!!!

• Mariohn

Allvarligt läs detta innan du går dit!!!!!!!!!!!!!! Jag kom dit och slogs först och främst över att det ser ut som en vanlig lägenhet. Det för mig, känns väldigt obehagligt. Doktorn stoppade upp sina grejer och konstaterade angående min graviditet att "detta ser inte alls normalt ut. Ditt foster är 6 veckor och du ska vara i vecka nio. Det är dött här". Efter det satte vi oss ner och han vägrade ringa KK. Han sa exakt såhär "Jag är helt ny på detta och har inte sett så mycket missfall så jag skulle föredra om du kom hit efter helgen så att jag kan titta igen och se vad som hänt. Det finns en risk att du börjar blöda i helgen men gör du inte det vill jag gärna se om fostret har tillbakabildats mer. Jag skulle uppskatta den erfarenheten" Jag trodde att jag skulle dö så kränkt och förtvivlad jag kände mig. Aldrig mer att jag sätter min fot där. Jag stortjöt och det sista han sa när jag gick utanför dörren var "om du verkligen börjar störtblöda ordentligt så ska du naturligtvis åka in. Avvakta annars och kom på måndag så att jag kan titta sen bokar jag in dig hos akuten direkt efter det".

• Mariohn

Inboxa mig så ska du få ett superhett tips på en fantastisk läkare i lund!

• Anonym
    Mariohn skrev 2009-09-14 12:56:17 följande:
    Inboxa mig så ska du få ett superhett tips på en fantastisk läkare i lund!
    Det tipset får du i så fall skriva här, jag vill forsätta vara anonym.
  • Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-14 13:02:54 följande:
    Det tipset får du i så fall skriva här, jag vill forsätta vara anonym.
    Lycka till ändå Jag vet inte om man får eller bör hänga ut namn på det viset
  • Anonym
    Mariohn skrev 2009-09-14 13:04:01 följande:
    Lycka till ändå Jag vet inte om man får eller bör hänga ut namn på det viset
    Okej. Då testar jag nog Laurentii ändå. Är de otrevliga får jag väl gå därifrån.
  • Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-14 13:08:32 följande:
    Okej. Då testar jag nog Laurentii ändå. Är de otrevliga får jag väl gå därifrån.
    annars rekommenderar jag Carema De är fantastiska :)
  • Anonym
    Mariohn skrev 2009-09-14 13:09:30 följande:
    annars rekommenderar jag Carema De är fantastiska :)
    Du vill verkligen inte att jag ska gå till Laurentii du. Var ligger Carema då?
  • Mariohn
    Anonym skrev 2009-09-14 13:26:01 följande:
    Du vill verkligen inte att jag ska gå till Laurentii du. Var ligger Carema då?
    Eh...glöm vad jag skrev. gå till laurentii.
  • Anonym
    Mariohn skrev 2009-09-14 13:27:34 följande:
    Varför? Gör dem inte VUL där?
  • Anonym
    Mariohn skrev 2009-09-14 13:27:34 följande:
    Varför? Gör dem inte VUL där?
Svar på tråden Laurentiikliniken i Lund