• Anonym (vill jobba hemif)

MLM- farligt?

Jag skriver här för jag vill vara anonym. Jag har googlat å letat mycket efter ett jobb att jobba hemifrån med. Jag är mammaledig, min man jobbar heltid å mer men pengarna räcker ändå inte till annat än det vardagliga....
    Hur som helst, får bara fram träffar om det här MLM. Vad är det egentligen? Något lurigt förstår jag ju, men finns det någon som har erfarenhet utav dom?
    Mycket tacksam för hjälp!

• Svar på tråden MLM- farligt?
  • Waldo

Farligt och farligt....

Man ska ha klart för sig att det är en form av pyramidspel och det brukar man förlora pengar på, såvida man inte sitter i toppen

Personligen tycker jag det är lite sektvarning på det hela

Waldo skrev 2009-09-12 13:27:23 följande:
    Farligt och farligt....Man ska ha klart för sig att det är en form av pyramidspel och det brukar man förlora pengar på, såvida man inte sitter i toppenPersonligen tycker jag det är lite sektvarning på det hela
    Ok, ja jag fick också för mig det faktiksk!
  • MickeN1973

Här finns info

www.direkthandeln.org

Men vad menar du med att jobba hemma?

Många av dessa kräver ju att du är ute och träffar kunder och likaså uppsöker kunder.

Ska du vara bunden till ditt hem då är telemarketingjobb lämpliga

MickeN1973 skrev 2009-09-12 14:09:33 följande:
    Här finns infowww.direkthandeln.orgMen vad menar du med att jobba hemma? Många av dessa kräver ju att du är ute och träffar kunder och likaså uppsöker kunder.Ska du vara bunden till ditt hem då är telemarketingjobb lämpliga
    Nej jag vet.
    Men om man googlar på "arbeta hemifrån" får man enbart MLM som alternativ :)
  • Mattias 428

vill du veta mer om mlm ska du leta efter sidor som visar både för och nackdelar med arbetssättet. många hör eller läser någonstans att det är pyramidspel och springer, men det är få som ens vet vad pyramidspel är.... många stora bolag marknadsför helt eller delvis sina produkter mlm, det är bara ett marknadsföringssätt, ett mer lönsamt sätt för bolag att få ut sina produkter än vanlig reklam i tv och tidningar som kostar enorma summor.

btw, pyramidspels begreppet uppkom på 70-80 talet när franchising företagande blev till (inte så många som säger att Mc Donalds, statoil eller ica är pyramidspel idag =)

men sen fanns det och finns det ett fåtal företag som utnyttjade liknande system för att tjäna monster summor på snabb rekrytering som drog med alla cashen innan korthuset föll. en bra regel om man letar mlm bolag är att kolla så det har funnits på marknaden några år. ett pyramidspel klarar inte att överleva så länge.

låt er inte skrämmas av detta, MLM eller relationsmarknadsföring är fantastiskt roligt och utvecklade att jobba med, det handlar mycket om personlig utveckling och att knyta kontakter.
    men gå inte på begreppet snabba cash = mlm.
    mlm är tidskrävande och ska planeras långsiktigt och med tiden växer sig inkomsten starkare, parallellt med att du själv utvecklar dig.
    det bästa är att man faktiskt kan välja vilka man vill arbeta med. varför signa in negativa personer, det är roligare att jobba med positiva!

• Päron1986

Om du är beredd att ändra din personlighet, ditt sätt att vara, ditt utseende, att vara tillgänglig 24/7, arbeta hemifrån när "alla andra är hemma" dvs kvällar och helgert (utan ob!) och förlora mycket penagr de första åren, då ska du jobba med mlm.

• Päron1986

multi-lever-marketing, nätverksförsäljning

du har alltså "homepartys" och visar upp allt möjligt som du ska sälja
    det brukar vara vanligt att de "vill" (kräver) att man har 2-3 partys i veckan och oftast ska man sälja för en viss summa trots att de säger att man inte behöver det, men om man gör det så sliper man betala en snordyr frakt för grejerna osv.

det låter  väldigt bra när de presenterar, men oftast stämmer det inte med verkligheten

• Micke eller
    Päron1986 skrev 2012-01-02 10:05:42 följande:
    multi-lever-marketing, nätverksförsäljning

du har alltså "homepartys" och visar upp allt möjligt som du ska sälja
    det brukar vara vanligt att de "vill" (kräver) att man har 2-3 partys i veckan och oftast ska man sälja för en viss summa trots att de säger att man inte behöver det, men om man gör det så sliper man betala en snordyr frakt för grejerna osv.

det låter  väldigt bra när de presenterar, men oftast stämmer det inte med verkligheten
    Mycket finns att säga om den här branschen:
    Det rättvisaste sättet som finns där prestation avgör vad du tjänar. Förutsättningarna är fantastiska redan från start om du är i rätt företag vid rätt idpunkt. Företaget bör ju ha funnits några år, hype-faktorn är låg. man tjänar mesta pengarna på att det omsätts produkter. Det ska vara ett bra team, med en bra "up-line" som tar hand om dig, Produkterna måste vara av hög kvalitet, Det måste vara bra marginal mellan inköp & försäljningspris. Du vill ju tjäna pengar. det är ju därför du jobbar.  Jag jobbar i ett företag som fungerat i åratal & jag jobbar heltid med det & tjänar bättre än jag någonsin gjort på "vanliga" jobb.    Pyramidspel=Ja den har man ju hört Världens största pyramid är nog IKEA. En på toppen som ingen kan ta bort sen myror i botten ....
  • helena0903
    Mattias 428 skrev 2012-01-01 22:53:11 följande:
    vill du veta mer om mlm ska du leta efter sidor som visar både för och nackdelar med arbetssättet. många hör eller läser någonstans att det är pyramidspel och springer, men det är få som ens vet vad pyramidspel är.... många stora bolag marknadsför helt eller delvis sina produkter mlm, det är bara ett marknadsföringssätt, ett mer lönsamt sätt för bolag att få ut sina produkter än vanlig reklam i tv och tidningar som kostar enorma summor.

btw, pyramidspels begreppet uppkom på 70-80 talet när franchising företagande blev till (inte så många som säger att Mc Donalds, statoil eller ica är pyramidspel idag =)

men sen fanns det och finns det ett fåtal företag som utnyttjade liknande system för att tjäna monster summor på snabb rekrytering som drog med alla cashen innan korthuset föll. en bra regel om man letar mlm bolag är att kolla så det har funnits på marknaden några år. ett pyramidspel klarar inte att överleva så länge.

låt er inte skrämmas av detta, MLM eller relationsmarknadsföring är fantastiskt roligt och utvecklade att jobba med, det handlar mycket om personlig utveckling och att knyta kontakter.
    men gå inte på begreppet snabba cash = mlm.
    mlm är tidskrävande och ska planeras långsiktigt och med tiden växer sig inkomsten starkare, parallellt med att du själv utvecklar dig.
    det bästa är att man faktiskt kan välja vilka man vill arbeta med. varför signa in negativa personer, det är roligare att jobba med positiva!
    bra sagt! och dessutom sant.
  • Päron1986

Jag kan ju tillägga att jag vet vad jag pratar om eftersom jag har arbetat med mlm ;)

Svar på tråden MLM- farligt?