Päron1986 skrev 2012-01-02 10:05:42 följande:
multi-lever-marketing, nätverksförsäljning
du har alltså "homepartys" och visar upp allt möjligt som du ska sälja
det brukar vara vanligt att de "vill" (kräver) att man har 2-3 partys i veckan och oftast ska man sälja för en viss summa trots att de säger att man inte behöver det, men om man gör det så sliper man betala en snordyr frakt för grejerna osv.
det låter väldigt bra när de presenterar, men oftast stämmer det inte med verkligheten
Mycket finns att säga om den här branschen:
Det rättvisaste sättet som finns där prestation avgör vad du tjänar. Förutsättningarna är fantastiska redan från start om du är i rätt företag vid rätt idpunkt. Företaget bör ju ha funnits några år, hype-faktorn är låg. man tjänar mesta pengarna på att det omsätts produkter. Det ska vara ett bra team, med en bra "up-line" som tar hand om dig, Produkterna måste vara av hög kvalitet, Det måste vara bra marginal mellan inköp & försäljningspris. Du vill ju tjäna pengar. det är ju därför du jobbar. Jag jobbar i ett företag som fungerat i åratal & jag jobbar heltid med det & tjänar bättre än jag någonsin gjort på "vanliga" jobb. Pyramidspel=Ja den har man ju hört

Världens största pyramid är nog IKEA. En på toppen som ingen kan ta bort sen myror i botten ....