• Nalle Puh73

Mjölk/laktosallergi= Hård mage??

Började fundera lite på Williams mage. han brukar ofta klga på att bajsarna är hårda och att det gör ont men nu sen vi börjat äta mjölkfrikost iom att lillebror hålls mjölkfri så har hans mage blivit bättre. tror inte han sagt att det är hårt en enda gång nästan. Han dricker vanlig mjölk till maten och till lunch på föskolan får han vanlig mat men det mesta är mjölkfritt om man ser överlag.
    Är det en slump eller kan man få hård mage av mjölkallergi/laktoskänslighet?
    Tycker man läser lös mage men inte hård när man läser på symtom.
    Han är inte heller lika pruttig längre kan jag tycka.
    Han testades sommaren -06 och då visade det inga allergier. Vi kollade allt då pga av kräkningar som sedan visade sig komma av en reflux.

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
  • Svar på tråden Mjölk/laktosallergi= Hård mage??
  • Dr Mupp

Vår laktosintolerante son blir lös i magen och fisig av mjölk.

Vår mjölkproteinallergiske son blev hård i magen och fisig av mjölk. (han har växt ifrån det.)

• cloudberry79

Laktos får man lös mage av, men mjölkproteinallergi kan ge förstoppning och liknande problem. Det är stor skillnad mellan laktosintolerans (som inte är en allergi) och allergi mot komjölksprotein.

If you love me - please don't feed me!
  • mäuschen06

Jag har inte varit med om hård mage av laktosintolerans. Magkramper, diarré och fisar är däremot vanligt.
    Jag blev laktosintolerant när jag blev tonåring och det blev lindrigare senare i tonåren. Idag kan jag äta mat med mjölk i, till en viss gräns i alla fall. Dricka mjölk undviker jag.
    Mjölkproteinallergi kan jag däremot inte svara för.

Svar på tråden Mjölk/laktosallergi= Hård mage??