• andrasidan

PCO men ett mirakel kan ha skett

jag har kämpat i två år med denna eviga PCO.

jag har väl mer eller mindre gett upp hoppet och istället satsat på karriär och tänkt att om ett par år ta hjälp för att få barn.

jag visade dock positivt för ett par timmar sedan...vagt men dock.

kan detta vara sant tror ni!??
    ska göra ett test imorgon bitti igen..

• Svar på tråden PCO men ett mirakel kan ha skett
  • jayne doe

Klart det kan vara sant! Grattis!

• andrasidan

hej och stort TACK!

gjorde ett test imorse igen, och även det positivt men svagt.

jag börjar ju självklart att noja över att det är min PCO som spökar och vrider om bland hormonerna..

så ska iväg och fixa annat test nu och får gå iväg till BM imrgn.

:)

• andrasidan

nu har jag från lör-mån tagit en de olika prover och i princip alla har visat det samma - svagt positivt..

igår gick jag till Kvinnokiniken igår och ifrågasatte vad som nu sker. jag fick till svar att jag skulle vänta ett par dagar och då göra ett nytt test.. fick berättat att hcg bara bildas vid graviditet och antingen syns det på testerna eller inte. så med andra ord trodde hon att jag var väldigt tidig men tyckte det var konstigt att jag haft så mkt symptom de senaste dagarna som jag haft (trötthet, ömma bröst, illamående)

senare igår em fick jag blödning som en riklig mens och lindrigare "mensvärk".. ävrken har avtagit idag och blödningarna är inte alls lika rikliga.

jag har självklart bllivit orolig? vad bör jag tro nu?

tacksam för ngn som vill agera bollplank..

:s

• andrasidan

nu har jag från lör-mån tagit en de olika prover och i princip alla har visat det samma - svagt positivt..

igår gick jag till Kvinnokiniken igår och ifrågasatte vad som nu sker. jag fick till svar att jag skulle vänta ett par dagar och då göra ett nytt test.. fick berättat att hcg bara bildas vid graviditet och antingen syns det på testerna eller inte. så med andra ord trodde hon att jag var väldigt tidig men tyckte det var konstigt att jag haft så mkt symptom de senaste dagarna som jag haft (trötthet, ömma bröst, illamående)

senare igår em fick jag blödning som en riklig mens och lindrigare "mensvärk".. ävrken har avtagit idag och blödningarna är inte alls lika rikliga.

jag har självklart bllivit orolig? vad bör jag tro nu?

tacksam för ngn som vill agera bollplank..

:s

• bollanmollan

jag tycker nog du ska kolla med gyn så hon kan se varför det blöder. en del kan ju blöda utan att det är konstigt

• andrasidan

mmm...nu är det så dock att jag testade igen och det var jättenegativt..

är det vanligt med positivt test och sedan negativt!?? även om det var ett missfall så borde det inte hcg bara ha försvunnit sådär poff - vad hände liksom?

NÅGON!??

• Jennie1987

Vad konstigt att det var positivt först och sen negativt!
    Och jättetråkigt om det inte var något...
    Jag kämpar själv med PCO, så förstår din längtan.

Lycka till!

• LindisNilsson

jag hade typ mensverk och lite ömma bröst i typ 2 veckor sen ringde jag kvinnokliniken och dom tyckte jag skulle göra ett gravtest jag gjorde 4 och alla var positiva fast det var ju svaga streck ,sen fick jag tid där och hon sa att det var en väldigt tidig graviditet och så tog dom blodprov, så några dagar efter började jag blöda och fick ännu mer ont ,så fick ja åka dit å lämna nytt blodprov och jag hade fått missfall :( men iaf innan jag åkte dit så gjorde jag nya gravtest och de visade neg. så du kanske fick missfall du med.

• andrasidan

tack för era svar!!

i all denna förvirring kan jag ändå hoppas på att det var missfall och inte kroppen som "lurades"..

för det sägs ju att har du väl lyckats bli gravid med en mildare grad av PCO är det större chans att kroppen rättar till sig.

så jag får väl tänka att det finns inget ont som inte medför något gott...!?

• LillaFlingan

det låter helt klart som ett mycket tidigt missfall.
    och jo poff så kan det lilla antal hormoner man har i kroppen försvinna.

haft samma sak.. genomgått inte mindre än fem missfall..
    gått åt ett antal tester här mao..

fick min son till slut iaf!:)))

Svar på tråden PCO men ett mirakel kan ha skett