• Anonym (stes)

Hur många stesolid kan man ta innan de t är farligt?

Har tagit 7 för en stund sen, börjar lugna ner mig. På asken står det max 4 per dag men det är ju bara 5mg.

Hur många är farligt?

• Svar på tråden Hur många stesolid kan man ta innan de t är farligt?
  • Anonym

Dosering

Dos och doseringsintervall skall individualiseras med hänsyn till bl a indikation och ålder. Vid kontinuerlig behandling bör, då önskad effekt uppnåtts, minsta effektiva dos provas ut.

Riktlinjer för suppositorier:

Vuxna: 5?10 mg upp till 3 gånger dagligen.

• Anonym (stes)
    Anonym skrev 2009-09-12 16:16:03 följande:
    DoseringDos och doseringsintervall skall individualiseras med hänsyn till bl a indikation och ålder. Vid kontinuerlig behandling bör, då önskad effekt uppnåtts, minsta effektiva dos provas ut.Riktlinjer för suppositorier:Vuxna: 5–10 mg upp till 3 gånger dagligen.
    tack, så 35mg på en gång verkar vara lugnt?
  • Anonym (stes)
    Anonym skrev 2009-09-12 16:16:03 följande:
    DoseringDos och doseringsintervall skall individualiseras med hänsyn till bl a indikation och ålder. Vid kontinuerlig behandling bör, då önskad effekt uppnåtts, minsta effektiva dos provas ut.Riktlinjer för suppositorier:Vuxna: 5–10 mg upp till 3 gånger dagligen.
    men jag har inte suppositorier
  • PixL

Anonym (stes) skrev 2009-09-12 16:09:29 följande:

Har tagit 7 för en stund sen, börjar lugna ner mig. På asken står det max 4 per dag men det är ju bara 5mg.Hur många är farligt?
    Du lär inte dö av 7 stycken 5mg-stesolid.
    Frågan är ju varför du tar så många? D
  • Monsterpannkaka

Viktigare frågan måste ju vara om du är gravid eller inte?

• PixL
    Monsterpannkaka skrev 2009-09-12 16:26:02 följande:
    Viktigare frågan måste ju vara om du är gravid eller inte?
    Va? Varför skulle hon vara det? Har hon sagt det?
    Det är väl jävligt illa om hon mår så dåligt att hon proppar i sig massor av lugnande medel oavsett? Hon har ju tagit så här många stesolid utan att bry sig om ifall det är farligt, det är ett problem.
  • Monsterpannkaka
    PixL skrev 2009-09-12 16:27:39 följande:
    Va? Varför skulle hon vara det? Har hon sagt det?Det är väl jävligt illa om hon mår så dåligt att hon proppar i sig massor av lugnande medel oavsett? Hon har ju tagit så här många stesolid utan att bry sig om ifall det är farligt, det är ett problem.
    Jag bara täntke att det här är ett forum där det finns många gravida.. så jag frågade bara för att jag blev rädd. Men nej, hon har inte sagt det.(Ts har nog inte ens sagt om hon är man eller kvinna?)

men.. jag blev orolig bara.
  • Anonym (stes)
    PixL skrev 2009-09-12 16:27:50 följande:
    TSHar du somnat?
    nepp, det var 1 1/2 timme sen intget nu,är fortfarande nere, är bipolär och har inte fått läkartid på länge så står helt utan mediciner....
Svar på tråden Hur många stesolid kan man ta innan de t är farligt?