• Anonym (arg!)

Eksem där nere!???

Har alltid ont nertill kliar runt hela hårfästet... bak runt analen ja överallt.. har sökt för problemet men alla säger likadant ... du har väl känslig hy helt enkelt. Spricker överallt brännande känsla av sperma.. ska jag behöva leva med detta resten av livet?
    Finns det någon som lider av samma sak och har fått hjälp?

• Svar på tråden Eksem där nere!???
  • Anonym (arg!)

ingen??

• Anonym

Jo jag!

Jag har i och för sig inte problem med sprickor eller liknande men jag har exem vid bikinilinjen och vid slidöppningen. Sperma förvärrar det. Först trodde jag det var svamp men alla svampmedel förvärrade det så jag fick en salva på recept som heter Kenacort-T som jag smörjer med när det irriterar.

Hoppas du blev lite hjälpt!

• Anonym (arg!)

tack snälla ska genast se om jag kan få den utskriven.

• aamk

Anonym (arg!) skrev 2009-09-12 17:43:47 följande:

Har alltid ont nertill kliar runt hela hårfästet... bak runt analen ja överallt.. har sökt för problemet men alla säger likadant ... du har väl känslig hy helt enkelt. Spricker överallt brännande känsla av sperma.. ska jag behöva leva med detta resten av livet? Finns det någon som lider av samma sak och har fått hjälp?
    besök livetmedlsa.blogg.se/ och de om du känner igen dig på symptomen!
  • Anonym (doris)

Hej!

Jag har i många år trott att jag gång på gång fått svamp, behandlat med apotekets skitmedel och symptomen blev givetvis värre. Testa homeopatmedel men inget hjälpte. Kom till en privat gyn.mottagning och fick konstaterat att jag har för känsliga slemhinnor helt enkelt! Så ingen tvål när man tvättar sig, ta istället tvättkräm som finns på apoteket. 
    Jag hittade före sommaren NOVA TTO (tea tree oil) serien med bl.a tvål utan sulfater, gel och créme finns. Verkligen värt att prova! Du kan även använda crémen som glidmedel. Finns bl.a på bodyshop.se men googla så finns fler ställen.
    Crémen är dryg kostar ca 55 kr, tvålen ca 85 kr och väldigt dryg den med (ännu inte slut på den).
    Lycka till!
  • O Z

Jag är likadan, tvättar med olja och inget tvål. Smörjer med Apotekets intimcrème.

• Anonym (doris)

@ O Z: Jag körde oxå med Apotekets intimkräm länge men det saknas liksom nåt, det var nog Tea tree oil som var "det" ;)

• Anonym (me too)

Jag känner igen mig och har haft skitjobbigt, alltid är det nåt. Jag tycker det blir lite skönare med barnolja. Har vi haft sex o det bränner efteråt duschar jag kallt o smörjer in mig med olja eller locobase repair - en superfet kräm mot extret torr hud man köper på apoteket för 50 spänn. Tycker den är rätt skön. Men annars har jag ingen lösning tyvärr :( Det här md kliande hår där nere det har jag fått senaste året, förut var det mest i arslet o runt the vagina.. Drygt!! Beräta gärna om du testar nåt bra.

• Anonym

Hej, Jag vet precis hur du känner, har samma besvär själv och det är verkligen skit jobbigt :( har sökt hjälp många gånger, men samma som för dig. alla säger detsamma!

Svar på tråden Eksem där nere!???