• Anonym (undrar.)

Vingsel ringen runt halsen?

Jag kom och tänka på en sak nu när jag sitter här lite för mig själv...
    Förut när jag och min sambo pratade om att gifta oss så sa han faktiskt att han ville ha sin vingsel ring runt halsen. Visst får han det när vi väl gifter oss men jag menar jag har bara hört massa negativt om det, att det betyder vissa av dom här sakerna :Olyckligt kärlek :änka eller bara skilld. Nu undrar jag vad betyder det att ha ringen runt halsen egentligen?

• Svar på tråden Vingsel ringen runt halsen?
  • Fru U

Oftast har man väl det om ringen inte passar eller man har ett jobb där man inte kan använda smycken (ring)

• gaffsan
    Fru U skrev 2009-09-12 19:05:30 följande:
    Oftast har man väl det om ringen inte passar eller man har ett jobb där man inte kan använda smycken (ring)
    Håller med Fru U   {#lang_emotions_sunny}
  • Hillbillie

Det betyder väl oftast bara att man kanske tycker den är ivägen om man snickrar, mekar etc. Den syns ju lika bra kring halsen, så det är väl ingen större sak?

• Dilong

Anonym (undrar.) skrev 2009-09-12 19:03:40 följande:

Nu undrar jag vad betyder det att ha ringen runt halsen egentligen?
    Att man är för fet för att ha den på fingret (och blivit det sedan man fick/köpte den).
  • Tokern

För mig betyder det att man inte kan ha ringen på fingret just i den situationen, så som jag och maken har det på jobbet av hygienskäl. Vi har dem runt halsen i influensatider också av samma skäl.

• Dilong

Anonym (undrar.) skrev 2009-09-12 19:03:40 följande:

Nu undrar jag vad betyder det att ha ringen runt halsen egentligen?
    Förslag no 2: Att man har sjukt smal hals.
  • gaffsan

Inte bara ivägen ,det finns många arbeten där ringar ej får förekomma pga olycksrisk.  Min man har ringen i en låda 
    Han får ej ha ring på arbetet,och hatar att bära ring
    Men vi är gifta ändå

• Anonym (eva)
    Mamma89 skrev 2009-09-12 19:06:58 följande:
    har bara hört att de betyder att man vill skiljas
    men alltså...betyder och betyder. Sånt där är ju gamla myter och påhitt...ungefär som med "blomsterspråket" och annat. Det har ju inget med verkligheten att göra. Varför skulle han vilja skiljas innan han ens gift sig?
  • Nyfiken gul

Vissa kan inte ha ring pga sina yrken- antingen av hygienskäl eller för att det är i vägen
    Vissa kan inte ha ring pga att man inte klarar av att ha en ring/smycken på sig över huvud taget
    Vissa kan inte ha ring pga allergier
    Vissa kan inte ha ring pga viktökning/viktnedgång
    Vissa är helt enkelt inte några smyckesbärare och har hellre ringen i en ask på byrån - det är lika vanligt bland tjejer vet jag..

Svar på tråden Vingsel ringen runt halsen?