• Tess1979

Inflyttningspresent?

Min pojkväns syster har just köpt en lägenhet. Kan ni hjälpa mig att komma på någon bra inflyttningspresent? Hon har även fyllt 33 år nu i veckan, så det blir en inflyttnings/födelsedagspresent.

• Svar på tråden Inflyttningspresent?
  • Tess76

Jag har själv köpt en inflyttningspresent i veckan, det blev en trälåda/bullfat som det står bullar på. Och så hade jag tänkt baka bullar och lägga i.

//Kalla fötter, varmt hjärta.
  • Tess1979

Ja det var ju en bra ide. Men jag kan tyvärr inte baka... inte så roligt kanske att lägga i köpta bullar

• helenasthlm

Jag har också köpt en liten inflyttningspresent i veckan till en tjej kompis....
    Det blev ett ljusfat/bricka att ställa blockljus på.

Visste nu då att hon vela ha ett sånt :)

• Tess1979

Ja det var ju ett bra tips faktiskt! Ljusbricka och ljus. Vi går ju mot mörkare tider nu, och då är det mysigt att tänka en massa ljus

Fler tips mottages!

• Moster apa

Jag var också inne på ljus. Men i så fall kan du kanske köpa en fin (stor) glasburk eller vas och fylla en tredjedel med socker eller stenar och sätta ner ett stort blockljus i. Sen kan du köpa en fin virkad spets och knyta runt glasburken. Kanske lägger du ner några hela nejlikor (såna där som ser ut som stjärnor).

Ett annat alternativ är att köpa en STOR glasburk (jo, jag gillar dem och de finns oftast att hitta ganska billigt) och sätta ner en orkidé i och fylla med lekakulor runt.

En tredje grej är en gammal klassiker som man gav bort förr i tiden till dem som hade ett nytt hem. Det är ett stort runt knäckebröd med hål i som man binder ett rött band runt med en tygpåse med salt i. Till det ska man enligt traditionen ge en silverpeng. Detta för att det alltid ska finnas bröd salt och pengar i hemmet, som en "välsignelse". Förr var det väl de sakerna som gav välstånd.

• Moster apa

Moster apa skrev 2009-09-14 20:22:09 följande:

Jag var också inne på ljus. Men i så fall kan du kanske köpa en fin (stor) glasburk eller vas och fylla en tredjedel med socker eller stenar och sätta ner ett stort blockljus i. Sen kan du köpa en fin virkad spets och knyta runt glasburken. Kanske lägger du ner några hela nejlikor (såna där som ser ut som stjärnor).Ett annat alternativ är att köpa en STOR glasburk (jo, jag gillar dem och de finns oftast att hitta ganska billigt) och sätta ner en orkidé i och fylla med lekakulor runt.En tredje grej är en gammal klassiker som man gav bort förr i tiden till dem som hade ett nytt hem. Det är ett stort runt knäckebröd med hål i som man binder ett rött band runt med en tygpåse med salt i. Till det ska man enligt traditionen ge en silverpeng. Detta för att det alltid ska finnas bröd salt och pengar i hemmet, som en "välsignelse". Förr var det väl de sakerna som gav välstånd.
    Alltså de där torkade kryddorna som finns att köpa på matbutiken menar jag, inte nejlikor som i färska blommor.
Svar på tråden Inflyttningspresent?